تورهای کتابخانه‌گردی در مهرماه امسال با هدف آشنایی دانش‌آموزان با کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در جلسه بررسی برنامه‌های کتابخوانی در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام بازگشایی مدارسُ برگزاری تورهای کتابخانه‌گردی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با کتابخانه‌ها و بخش‌های مختلف آن، حضور کتابداران در مدارس و معرفی کتابخانه‌های نزدیک به این مدارس، برگزاری نشست‌های جمع‌خوانی و نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌ها با حضور دانش‌آموزان و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کلاس‌های درس از جمله برنامه‌هایی بوده که برای اجرای آنها برنامه‌ریزی شده است.

وی از تجهیز و شاداب‌سازی بخش کودک کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد و افزود: این بخش به عنوان بزرگترین بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان و یکی از بخش‌هایی که با استقبال مداوم والدین و کودکان مواجه است، با چهره جدید و امکانات مناسب با اقتضائات کودکان و بهره‌مندی از کتاب‌های جدید طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی روستای شام اسبی را مستلزم تخصیص اعتبارات مناسب توسط فرمانداری اردبیل دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه ویژه فرماندار اردبیل این کتابخانه طی ماه‌های آینده افتتاح و به بهره‌برداری رسد.

عزیزخانی با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: این مهم منوط به همکاری و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی بوده که باید در این زمینه شاهد مشارکت همه‌جانبه باشیم چراکه سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کتابخوانی و عادت به مطالعه، سبب پرورش نسل آگاه و خردورز می‌شود.

وی افتتاح کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف شهرها و مناطق روستایی را از اولویت‌های فرهنگی برشمرد و یادآور شد: افتتاح کتابخانه عمومی در روستاهای آراللو، خلیل‌آباد و مناطق کلخوران، اروج‌آباد و وحدت اردبیل، سبب دسترسی راحت‌تر کودکان، نوجوانان و علاقمندان ساکن در این مناطق به مراکز فرهنگی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از عضویت نزدیک به 18 هزار نفر در 20 کتابخانه عمومی شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی شهرستان اردبیل 13 باب بوده و بیش از 270 هزار نسخه کتاب در مخازن کتابخانه‌های عمومی در دسترس اعضا قرار دارد.

 

انتهای پیام/ع

برپایی تورهای کتابخانه‌گردی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.