کشفیات قاچاق کالا در مازندران امسال 30 درصد افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  علیرضا یونسی رستمی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تشدید شود، گفت: در دولت تدبیر و امید با اصلاح قوانین، حجم کالای قاچاق ۵۰ درصد کاهش و حجم کشفیات ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی با تاكيد بر اين كه مبارزه با قاچاق كالا نيازمند اقدامات هوشمندانه و همه جانبه است افزود: نقش فرهنگ و رسانه در مقابله با قاچاق بايد جدی گرفته شود.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اينكه افزايش كيفيت محصولات داخلی يكی از راه های مبارزه با قاچاق است، گفت: اقتصاد شفاف و رقابتی، مانع قاچاق و گسترش آن می شود.

یونسی افزود: كاهش اشتغال، تضعيف توليد داخلی، كاهش درآمد دولت، مصرف گرايی، قانون گريزی و فساد مالی از جمله نتايج قاچاق كالا و ارز است و مبارزه با اين پديده و نتايج آن نيازمند عزم جدی است.

 علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه ۱۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از ۴۵۷ قاچاقچی در مازندران کشف و ضبط شد، گفت: کشف قاچاق کالا سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی کالا‌های قاچاق کشف شده شامل تلفن همراه، ماهیان خاویاری، لوازم برقی، دارو‌های غیرمجاز و نیروزا، فرآورده‌های نفتی و کالای دخانی برشمرد.

وی افزود: دراین مدت ۶۶۵ فقره پرونده تشکیل  و ۴۵۷ متخلف عرضه کالای قاچاق در استان به دلیل  فعالیت مجرمانه قاچاق دستگیر شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: سال گذشته کشف قاچاق میوه و تره بار، کود شیمیایی، گل‌های تزیینی و مواد سوختی در مازندران کنترل و مهار شده است.

انتهای پیام/آ

دستگیری قاچاقچیان کالا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.