امسال برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی آبخیزداری و آبخوانداری، 6 هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار دیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها و مراتع اظهار کرد: اعتبار برنامه های اقتصاد مقاوتی آبخیزداری و آبخوانداری در سال 96 از 2 منبع ملی و استانی تامین می شود.

وی تصریح کرد: امسال طرح های اقتصاد مقاومتی آبخیزداری و آبخوانداری در 800 هزار هکتار از عرصه های طبیعی پیش بینی شده که اعتبار اجرای این طرح ها در سطح 251 هزار و 583 هکتار از محل منابع استانی و مابقی به میزان 548 هزار و 417 هکتار از منابع ملی تامین می شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: هدف از اجرای طرح های مزبور، حفاطت خاک و آبخیزداری و آبخوانداری است و در این باره آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه سدها، کنترل و پخش سیلاب در حوزه خارج از سدها برنامه ریزی شده است.

وی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری اقتصاد مقاومتی در سال 94 در سطح 432 هزار هکتار، در سال 95 در سطح 650 هزار هکتار و امسال در سطح 800 هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

گرشاسبی درباره برنامه پیشنهادی اجرایی توسعه مشارکتی آبخیزداری و آبخوانداری با سایر بخش ها گفت: قرار است این طرح در سطح 971 هزار و 187 هکتار از عرصه ها با بخش های مختلف خصوصی و سایر بخش ها اجرا شود.

وی تصریح کرد: نهادهای مردمی در 55 هزار و 904 هکتار، سایر دستگاه ها در 430 هزار و 623 هکتار، از محل اعتبارات بین المللی در سطح 447 هزار و 700 هکتار و از محل کمک های فنی و اعتباری نیز 36 هزار و 960 هکتار زیر پوشش قرار می گیرد.

وی درباره برنامه های اقتصاد مقاومتی برای طرح های بیابان زدایی گفت: اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی و کنترل کانون های گرد و غبار با هدف حفاظت از خاک و مقابله با بیابان زایی در دستور کار است و در این زمینه اقدامات چون تثبیت شن های روان و مقابله با بیابانزایی و کنترل کانون های گرد و غبار انجام می شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: عملیات مقابله با بیابان زایی در سال 95 در سطح 90 هزار هکتار انجام شد و در سال 96 قرار است در 220 هزار هکتار اجرایی شود.

گرشاسبی درباره منابع تامین اعتبار اجرای این طرح ها گفت: امسال اعتبار اجرای این طرح ها در 154 هزار هکتار از منابع ملی تامین می شود و اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های مزبور در 66 هزار هکتار از منابع استانی تامین می شود.

وی افزود: امسال بخش خصوصی نیز قرار است در اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح 380 هزار هکتار مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/آ

اجرای عملیات بیابان زایی در 220هزار هکتار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.