معاون حقوقی وزیر امور خارجه از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سی‌ام تیرماه در شهر وین خبرداد.

برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و 5+1 30 تیرماه در وینبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عراقچی معاون حقوقی وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار با ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه از برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و 5+1 در سی‌ام تیرماه در وین خبرداد. 

عراقچی همچنین درباره برنامه دیدارهای ظریف در نیویورک و اینکه آیا با مقام‌های آمریکایی دیدار خواهند داشت، گفت: مذاکرات با کشورهای دیگر انجام می‌شود، با کشورهای5+1 یک هم دیدارهای دوجانبه خواهیم داشت.

او اضافه کرد: اگر با طرف امریکایی هم دیداری انجام شود براساس ضرورت و در چارچوب اجرای برجام است و ارتباط دیگری بیش از این نداریم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اگر لازم باشد در سطح کارشناسی یا در همین سطح براساس ضرورت ممکن است دیدارهای دوجانبه برای اجرای برجام داشته باشیم.

عراقچی همچنین پیش از آغاز جلسه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه ایران برای مقابله با بدعهدی‌های امریکا اظهارداشت: در حال حاضر آقای ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای مشورتهای سیاسی به تهران سفر کرده اند. امروز با ایشان مذاکره داریم و مشورتهای سیاسی ما با روسیه در موضوعات متنوعی جریان دارد در برجام هم در سفرهای متقابل بنده و آقای ریابکوف با یکدیگر صحبت کرده‌ایم .

معاون وزیر خارجه افزود: امروز دور جدیدی از این مذاکرات را خواهیم داشت. در جلسه بعدی کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که در سی تیر ماه برگزار خواهد شد. نیز در نشستی موضوعات کمیسیون مشترک را بررسی خواهیم کرد.

عراقچی ادامه داد با توجه به صحبتهای اخیر و موضوعاتی که اجلاس جی 20 مطرح شد موضوعاتی هست که باید درباره ان صحبت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بدعهدی امریکا هم یکی از موضوعاتی است که درباره آن صحبت خواهیم کرد، مقابله دولت جدید آمریکا با برجام و دیدگاههایی که مطرح کرده‌اند یکی از بحثهای جدی ما در کمیسیون مشترک خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون مشترک با توجه سفر آقای وزیر به نیوریوک در آنجا برگزار خواهد شد، گفت: کمیسیون مشترک سی تیر ماه در وین برگزار می‌شود. اجلاس نیویورک اجلاس عالیرتبه سازمان ملل است که در خصوص موضوعات مختلف بحث و بررسی خواهیم کرد و آقای ظریف با مقامات کشورهایی که شرکت می کنند دیدار خواهد کرد.

عراقچی تصریح کرد: آقای ظریف سخنرانی هایی در مراکز سیاسی و اندیشکده‌ها خواهند داشت. این در حالی است که کمیسیون مشترک در وین برگزار می شود و بعد از اجلاس نیویورک به وین خواهیم رفت.

لازم به ذکر است؛ ریابکوف صبح امروز در راس هیأتی و در سفری یک روزه، برای مشورت‌های سیاسی به تهران آمده است و مشورت‌های سیاسی ایران و روسیه در موضوعات متنوع به ویژه برجام جریان دارد.

انتهای پیام/

سفر ریابکوف به تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار