وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بزرگترین بندر صنعتی معدنی کشور در پارسیان ساخته می شود

طرح مطالعات و مناقصه ساخت بزرگترین بندرصنعتی و معدنی کشور در پارسیان اجراشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت دربازدید از جانمایی این بندربزرگ در منطقه ویژه اقتصادی انرژی در پارسیان  گفت: این بندر دروازه اصلی واردات مواد خام و صادرات محصولات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان و لامرد است .


افزود: این بندرتخلیه و بارگیری 4 صنعت مهم پتروشیمی ،فولاد ،آلومینیوم و سیمان رادر پارسیان و لامرد را پوشش می دهد.


وی گفت: در این بندر19 پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 40 میلیون تن کالابا مشارکت یک شرکت ایرانی ساخته می شود.


وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود:برای ساخت این منطقه ویژه اقتصادی انرژی در پارسیان  بیش از 650میلیارد تومان هزینه می شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هم گفت:به زودی ساخت این بندر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان آغاز و مرحله نخست آن تا مدت سه سال به بهره برداری می رسد .


حسن شاهرخی افزود: ساخت هزار و 500 متر موج شکن اصلی ،4 پست اسکله کالای عمومی ،کانتینری، فله خشک و مایع به طول هزار و 80 متر، اجرای دایک استحصال به طول 5 هزار و60 متر ،لایروبی تا عمق 15 متر با امکان تخلیه و بارگیری حدود 9 میلیون تن محصولات از طرح های مرحله نخست اجرای این طرح است.


وی گفت: برای ساخت و راه اندازی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان حدود 10 هزار هکتار در 30 کیلومتری شرق عسلویه، در غرب هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس جانمایی شده است .


مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود:ساخت بندرصنعتی و معدنی در این منطقه ویژه تنها بخشی از اجرای این طرح است.


حسن شاهرخی گفت: تولید 4 میلیون تن فولاد، 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی ، تولید یک میلیون تن آلومینیوم، 6 هزارمگاوات برق و تاسیسات آب شیرین کن از دیگر برنامه هایی است که برای این منطقه پیش بینی شده است.


وی افزود: با راه اندازی این منطقه ویژه برای 75 هزار نفراشتغال مستقیم وبرای حدود 270 هزارنفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.


مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت:جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی از اهداف اجرای این طرح است.


شاهرخی افزود:بر اساس سیاست های برنامه چهارم توسعه از سال 1384 مطالعات مکان یابی استقرار صنایع انرژی بر آغازشد و در سال 1389 این احداث منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به تصویب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی رسید.

انتهای پیام/ز

آغاز مرحله نخست ساخت بندر صنعتی و معدنی در منطقه ویژه پارسیان به زودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.