مشاور استاندار اردبیل در امور توسعه اقتصادی استان تقويت اقتصاد دانش‌بنيان را مهمترين نقش دانشگاهيان در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسن‌زاده، مشاور استاندار اردبیل با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهيان می‌توانند نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی ايفا نمایند، گفت: يكی از مهمترين نقش دانشگاهيان تلاش در جهت تقويت اقتصاد دانش بنيان است.

وی افزود: واقعيت امر اين است كه در فضای رقابتی امروز برای داوم و حيات فعاليت‌های اقتصادی نيازمند استفاده از تكنولوژی‌های نوين در فرايند توليد هستيم.

حسن‌زاده با بیان اینکه بدون حضور دانشگاهيان در عرصه فعاليت‌های اقتصادی و بكارگيری روش‌های نوين توليدی نمی‌توان در عرصه رقابت اقتصادی موفق شد، تصریح کرد: اين امر تنها با حضور دانشگاه در عرصه سياست‌گذاری و فعاليت‌های اقتصادی ممكن است؛ بنابراين دانشگاهيان بايد در راستای عمل به مسئوليت اجتماعی خود با توجه به تخصص و توانايی‌هايی كه دارند در فعاليت‌های اقتصادی نقش فعالی داشته باشند .

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهيان می‌توانند با حضور فعال و موثر در سازمان‌های تصميم‌گير و اجرايی در جهت فراهم نمودن زيرساخت‌های نرم توسعه از جمله تقويت و بهبود محيط كسب و كار اقدام نمايند، خاطرنشان کرد: در همین راستا بايد ساختارهايی انديشيده شود كه بتوان ارتباط دانشگاه‌ها با نهادهای سياست‌گذار و جامعه تقويت شود.

 

انتهای پیام/ح

ایفای نقش دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.