تبریز؛

تامین 20 درصد پروتئین کشور توسط عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت:20 درصد پروتئین کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشورگفت:جمعیت عشایر کل کشور در حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در ۱۵ نقطه کشور است که ۱/۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکلات عشایر در رابطه با تغییرات اقلیمی است، گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی در کشور با فقر منابع در عرصه‌های مرتعی روبه رو شده‌ایم.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات جبرانی جهت رفع مشکلات مرتعی در 2 حالت مقطعی و درازمدت بیان کرد: هدف اصلی در راستای رفع مشکلات عشایر را به تامین نهادها اختصاص دادیم که منجر شد ظرف سه سال گذشته ۷۰۰ هزار تن علوفه به عنوان یارانه به نهادها تحویل داده شد.

وی اقدامات در حوزه درازمدت را استفاده از تسهیلات منابع مدیریت بحران به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در راستای استفاده از تسهیلات، بیشترین تمرکز روی تولید مواد پروتئین، لبنی و تولید گوشت قرمز و زنجیره گوشت قرمز است که در حال اجرا نیز هست.

قندالی افزود: ۲۰ درصد پروتئین کشور توسط عشایر تامین می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت یک عشایر توانایی تامین پروتئین ۱۶ نفر در کشور را دارد.

قندالی اذعان داشت: آن چیزی که باید مود توجه قرار گیرد، نقش عشایر در تولید و امنیت ملی همچنین تاثیر در حوزه فرهنگی است که خلاءهای زیادی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در برنامه ششم نام عشایر پررنگ دیده شده و طبق احکام برنامه ششم برخی از مشکلات عشایر از قبیل مشکلات در تولید، فرآوری و برداشت بازار رفع خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایر یادآور شد: برنامه‌های زیادی هم در برنامه اقتصاد مقاومتی در سازمان به عنوان سیاست و راهبرد پیش‌بینی شده تا علاوه بر کاهش مشکلات عشایر، زمینه درآمدزایی، اقتصادی و تولیدات داخلی و به تبع آن صادرات محصولات داخلی افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ش

۱/۸ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل داده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.