پس از مرمت بنای تاریخی مقبره‌ خواجه اتابک توسط شهرداری کرمان، مجموعه‌ فرهنگی خواجه اتابک افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی بابایی، شهردار کرمان گفت: در راستای احیای بافت تاریخی شهر کرمان، با محوریت استانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و میراث فرهنگی، اتفاقات مطلوبی رخ داد و کارها تقسیم شد.
وی افزود: در همین رابطه مرمت مقبره‌ خواجه اتابک نیز در دستور کار قرار گرفت و اواخر سال ۹۴ طی صورت‌جلسه‌ای این بنا برای احیا و مرمت به شهرداری کرمان تحویل شد.
بابایی با بیان اینکه این محل پیش از این به محل پارک خودروهای سنگین و فضای نامناسبی تبدیل شده بود، تصریح کرد: همچنین دو ملک اطراف این مجموعه خریداری شده که با توجه به اینکه این املاک نیز، بناهای تاریخی محسوب می‌شوند، مرمت بناها در دستور کار است تا با وصل شدن به مجموعه‌ خواجه اتابک، این مجموعه به فرهنگ‌سرا تبدیل شود.
وی به دیگر اقدامات شهرداری کرمان در بافت تاریخی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: مرمت حمام باغ لله هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در آینده‌ای نزدیک با زیربنای هزار و ۱۰۰ متر و بزرگ‌تر از حمام گنجعلی‌خان، به یک حمام سنتی و زیبا تبدیل می شود.
بابایی به افزایش فضاهای فرهنگی در دو سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته چهار خانه‌ فرهنگ به فضاهای فرهنگی شهرداری اضافه شد.
گفتنی است: مقبرۀ خواجه اتابک در محلۀ جنوب‌ شرقی شهر کرمان و نزدیک به مسجد بازار قرار دارد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار