مدير امور آب و فاضلاب روستايی شهرستان ماهنشان گفت : شبکه توزيع و خط انتقال 36روستای شهرستان ماهنشان به وسعت40کيلومتر فرسوده بوده و نياز به اصلاح و بازسازی دارد .

به گزارش گروه استان های با شگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛لطفی بابیان اینکه با اصلاح و بازسازی تاسيسات آبرساني ميزان هدررفت آب به شکل قابل توجهی کاهش می يابد ، افزود : به دليل فرسودگی و قدمت بالای برخی از تاسيسات و شکستگی های مکرر لوله های آبرسانی ، منجر به هدر رفت آب و کمبود آب شرب در سطح روستاها می گردد.
اين مقام مسئول تصريح کرد : رقمی بالغ بر 6ميليارد و 600 ميليون ريال جهت اصلاح و تعويض شبکه توزيع و خط انتقال آبرسانی روستاهای شهرستان ماهنشان مورد نياز است .
محمدرضا لطفی با اشاره به اينکه در حال حاضر يک کيلومتر از شبکه توزيع روستای ايلی بلاغ بازسازی شده است ، يادآور شد : اصلاح شبکه توزيع در بخش های توسعه يافته و بافت قديمی روستا منجر به حل مشکل کم آبی که بيشتر ناشی از شکستگی های مکرر به دليل فرسودگی بود گرديد .
وی اظهار داشت : برگزاری کارگاههای آموزشی در زمينه مديريت مصرف آب شرب ، مصرف بهينه ، اخطار به مشترکين پرمصرف ، شناسايی و جمع آوری انشعابات غيرمجاز و ... در روستای ايلی بلاغ از راه کارهای حل بحران کم آبی اين روستا بود .
مدير امور آبفار ماهنشان تصريح کرد : با توجه به برنامه های انجام گرفته و مساعدت اهالی در حال حاضر در روستا ی فوق مشکل کمبود آب وجود ندارد .
انتهای پیام/ش

فرسودگی شبکه توزیع و خط انتقال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.