رئیس جامعه دامپزشکان ایران گفت: برای کاهش وابستگی ناظران بهداشتی حوزه دامپزشکی به کارفرمایان، تلاش‌هایی انجام شده است.

پشت پرده وابستگی مالی ناظران بهداشتی دامپزشکی به کارفرمایان چه می گذرد؟پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن روبه رو هستیم حقوق افراد ناظر فنی بهداشتی کشتارگاه است که طبق قانون باید رابطه میان ناظر فنی بهداشتی و صاحب کشتارگاه قطع شود اما متاسفانه این ارتباط در کشور دیده می‌شود.

 وی ادامه داد: برای قطع ارتباط میان ناظر فنی بهداشتی و صاحب کشتارگاه تلاش‌هایی برای ایجاد استقلال مالی ناظران از کشتارگاه‌ها صورت گرفته است، اما هنوز ناظران از کارفرمایان خود حقوق می‌گیرند.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران افزود: این وابستگی مالی می‌تواند عوارض بهداشتی زیادی در بحث امنیت غذایی جامعه داشته باشد و در این زمینه باید برخورد جدی انجام شود.

محبی تصریح کرد: قرارداد کاری اکثر این افراد با کارفرما منعقد می‌شود در حالی که مسئولان فنی باید ناظر بر کارفرما باشند و همین امر مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی یک سازمان کیفی است به همین علت قرار گرفتن یک سازمان کیفی در وزارتخانه جهاد کشاورزی دامپزشکان را با مشکلاتی روبه رو می کند.

انتهای پیام/

ایجاد عوارض بهداشتی در امنیت غذایی با وابستگی مالی ناظران فنی کشتارگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.