نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: متاسفانه بانک مرکزی درباره موسسات مالی و اعتباری عمکرد شفاف و روشنی نداشته است.

عملکرد بانک مرکزی درباره موسسات مالی شفاف نبوده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در نطق میان دستور مجلس اظهار داشت: از اهتمام ویژه ریاست مجلس در برگزاری جلسه غیر علنی و دعوت از مسئولین بانک مرکزی جهت پاسخگویی به بحران ایجاد شده در خصوص مؤسسات مالی و اعتباری به خصوص کاسپین تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار افزود: روزی نیست که ما شاهد ظهور و بروز و رشد قارچ‌گونه یک یا چند مؤسسه مالی و اعتباری اعم از مجاز و غیر مجاز نبوده‌ باشیم که بعد از مدتی کلاه مردم را برداشته و با اعلام ورشکستگی صوری یا واقعی موجب به خاک سیاه نشانده شدن عده کثیری از خانواده‌های آسیب‌پذیر نشده باشد.

وی تصریح کرد: عواقب ناگوار و آسیب‌های جدی این پدیده در مناطق محروم و کم برخوردار مضاعف و چند برابر بوده است.

پور حسین ادامه داد:  آن چه که از رهگذر این حوادث آسیب جدی می‌بیند اعتبار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، حسب اختیارات قانونی و اعطایی به بانک مرکزی مطابق ماده 96 قانون برنامه پنجم توسعه و بند ب ماده 40 قانون پولی و بانکی فرایند ساماندهی بازار غیر متشکل پولی بر عهده بانک مرکزی گذاشته شده است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار ادامه داد: هدف قانون‌گذار از این واگذاری اختیارات صیانت از فضای کلی و عمومی اقتصاد کشور است که می‌بینیم مؤسسات مالی غیرمجاز از طریق بازارهای پولی غیر مجاز علاوه بر ایجاد بحران نقدینگی، آشفتگی اقتصادی را بوجود آورده‌اند.

 وی ادامه داد: مردم ماحصل چندین سال تلاش و زحمت طاقت‌فرسای خود را به دست متولیان این نهاد‌ها می‌سپارند اما عملکرد بانک مرکزی در این مدت متأسفانه شفاف و روشن نبوده است.

 نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: آقای سیف، سهام‌داران از شما پاسخ روشن می‌خواهند توصیه برادرانه بنده این است که یک مقدار به صورت جدی و هوشمندانه مراقب تبعات و آثار رفتار خود باشیم و مسئولانه رفتار کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: انتظار به حق و مشروع سهام‌داران این است که فارغ از هر گونه توجیه و تفسیر‌های حاشیه‌ای در اسرع وقت با سرلوحه قرار دادن اصل شفافیت حساب تمام تعاونی‌های منحل شده یا مؤسسات مالی و اعتباری جدید التاسیس پرداخت شود. 

پور حسین اضافه کرد: مسئله دیگر انتشار آگهی فروش مزایده شرکت کشت و صنعت دامپروی مغان از سوی سازمان خصوصی‌سازی کشور و آینده شرکت در اذهان عمومی مردم منطقه در هاله‌ ای از ابهام قرار گرفته و به داغترین بحث تبدیل شده است.

 نماینده پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای رئیس جمهور بنا به اجماع صاحب نظران علوم اقتصادی و کشاورزی و صنعتی ایران، تأسیس این شرکت با رویکرد اهداف استراتژیک ترویجی، آموزشی و علمی بنیان‌گذاری شده و به زبان امروز این شرکت یک شرکت دانش بنیان‌ بوده است. 

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار ادامه داد: اگر این شرکت صرفا با نگاه سود‌آوری به بخش خصوصی واگذار شود علاوه بر آسیب‌ دیدن خود شرکت کل کشاورزی بخش خصوصی منطقه و ایران هم آسیب جدی خواهد دید.

پور حسین گفت: بحث بعدی بحث مهم زیست محیطی است که شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان بهترین نهاد حافظ محیط زیست منطقه از گزند مخرب‌های صنعتی طبیعی و انسانی است.

انتهای پیام/

مؤسسات مالی غیرمجاز  آشفتگی اقتصادی بوجود آورده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۱ تير ۱۳۹۶
ما هم خیلی از سرمایه هایمان را دراین موسسات سپرده گذاری کردیم و تنها دارایی ما همین سرمایه بوده
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۹:۲۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
هیچکس به جزءدولت مسول پیش آمد برای موسسه ثامن ومهر نیست
Iran (Islamic Republic of)
sasan
۱۹:۲۶ ۲۰ تير ۱۳۹۶
از حق یک عده انسان بی دفاع که به جای وصل نیستن ودارد حقشان خورده میشود دفاع کرده که جزء وظیفه ذاتی وقانونی نمایندگان ملت است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
اگه شفاف بشه که دیگه غیر مجاز نیستن
آخرین اخبار