فرانسه، اسپانیا و ترکیه از رژیم صهیونیستی درخواست کردند درباره ساخت 1500 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی بازنگری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دولت این کشور عمیقا نگران تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت 1500 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی است.

فرانسه اجرای چنین طرحی را تهدیدی برای راه حل تشکیل دو دولت و پایان دادن به چندین دهه تنش میان فلسطین و اسرائیل می‌داند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز 5 ژوئیه در سخنانی گفته بود شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی کاری غیرقانونی تحت قوانین بین‌الملل است.

مکرون همچنین گفت: میزان شهرک‌سازی‌ها از ابتدای سال جاری میلادی به طرز چشمگیری افزایش یافته و این‌گونه اقدامات فقط حاوی سیگنال‌هایی منفی در جهت تخریب اعتماد میان دو طرف است.

وزارت خارجه اسپانیا نیز تصمیم هفته گذشته کمیته صهیونیستی برنامه‌ریزی برای توسعه شهرک‌های یهودی در قدس شرقی - شهرک بیسگات زئیو - را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای تأکید کرد که شهرک‌‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی است. در این بیانیه آمده: شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس مانعی بر سر راه تحقق صلح و تشکیل دو کشور به شمار می‌رود.

 وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: ما تصمیم اخیر تل‌آویو برای ساخت 1500 واحد مسکونی برای اسرائیلی‌ها در شهرک‌های غیرقانونی قدس شرقی را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: اتخاذ چنین تصمیمات غیرقانونی به مثابه نقض مبانی قوانین بین المللی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار