مدیر کمیته امداد شهرستان رودبار جنوب گفت: ۴۰ دستگاه تراکتور به ارزش هر دستگاه ۴۵ میلیون تومان به مددجویان رودبار جنوب واگذار می‌شود.

واگذاری ۴۰ دستگاه تراکتور در رودبار جنوب به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عباس مهدوی، مدیر کمیته امداد شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان شاه‌کلید استقلال اقتصادی آنها است، گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و اجرای طرح‌های اشتغال انجام می شود.


وی با تاکید براینکه رویکرد کمیته امداد این است که برای خانواده‌هایی که دارای شرایط کار هستند، از منابع مختلفی نظیر منابع امداد، تسهیلات بانکی و کمک خیران اشتغال ایجاد کند، افزود: ۴۰ دستگاه تراکتور به ارزش هر دستگاه ۴۵ میلیون تومان و با تخفیف ۱۰ درصدی به مددجویان روستایی رودبار جنوب واگذار می شود.


مهدوی مهم ترین اهداف واگذاری این تراکتورها به مددجویان را، پایدارسازی طرح های اشتغال روستایی، توسعه و رونق بخشی به طرح های کشاورزی مددجویان ساکن در روستاها و همچنین اسکان خانوارها در روستا و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها عنوان کرد و گفت: اجرای این گونه طرح های اشتغال زایی تاکنون بازخورد خوبی در جهت توانمند سازی مددجویان داشته است.


وی با اشاره به اینکه با واگذاری این تعداد دستگاه تراکتور زمینه توانمندی ۴۰ خانوار فراهم و برای بیش از ۸۰ نفر نیز شغل ایجاد می شود؛ پیش‌بینی کرد: مددجویان می توانند از طریق این خودروها ماهیانه حداقل دو میلیون تومان درآمد داشته باشند.


مهدوی تصریح کرد: این تراکتورها با تسهیلات قرض‌الحسنه ۴۵ میلیون تومانی و اقساط ۶۰ ماهه به مددجویان واگذار می شود و بازپرداخت تسهیلات نیز پس از چهار ماه تنفس آغاز می شود.


وی با اشاره به اینکه این تعداد دستگاه تراکتور تا پایان تیر جاری تحویل مددجویان مناطق روستایی شهرستان رودبار جنوب می شود؛ یادآورشد: طی پارسال 23دستگاه تراکتور نیز به منظور اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت رودبار تحویل داده شد.


انتهای پیام/س

 

واگذاری ۴۰ دستگاه تراکتور در رودبار جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار