برخی عقاید اشتباه در رانندگی باید حذف شود.

حذف عقاید اشتباه در رانندگی

ستوان دوم ابراهیمی کارشناس فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برخی رانندگان با عقاید اشتباه رانندگی می کنند.

این عقاید به شرح زیر است:

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست انداز و سرعت کاه:

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از سرعت کاه و دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به آنها ، سرعت را کم کرده و در هنگام عبور ، ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

عدم تعویض به موقع روغن گیربکس:

به کرات دیده شده که افرادی خودروشان ۱۵۰ هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت: بله.

واسکازین نیز مانند روغن‌ های دیگر نیاز به تعویض دارد. تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس می‌ شود. البته کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

تعویض یکبار در میان فیلتر روغن:

گا‌ها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر‌های با کیفیت پایین استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌ شود فیلتر عمل تصفیه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب‌ های جدی به موتور اتومبیل می شود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض می‌ کردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می‌ شد.

درجا کار کردن باعث گرم شدن موتور می‌ شود:

نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌ آورد. درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل شده که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه خودرو درجا کار کند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر در اتوبان:

چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است کمتر است.

خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:

این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس می‌ شود.

گرفتن کلاچ و ترمز به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو:

این کار باعث می‌ شود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

انتهای پیام/ م

توجه به عقاید اشتباه در رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.