مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: سامانه سازمان غذا و دارو نحوه توزیع و واردات محصولات غذایی را از گمرک‌های سراسر کشور ردیابی و در صورت بروز تخلف با آن برخورد می‌کند.

اجرای طرح چراغ راهنمای تغذیه گامی مهم در جهت پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر/ نداشتن محدودیت برای صدور مجوز صادرات مواد غذاییبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز جنّت‌ مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو صبح امروز در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: استفاده از چراغ راهنمای مواد غذایی و تغذیه سالم راهکار‌ مناسبی در جهت کاهش آسیب‌های وارده بر بدن انسان بوده و شیوع بیماری‌های غیرواگیر‌ را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: کاهش مواد مضرّی‌ مانند اسید چرب ترانس‌، شکر و نمک سبب سالم ماندن محصولات غذایی مصرفی جامعه شده و با گسترش چنین طرح‌هایی شیوع بیماری‌های غیرواگیر‌ نیز کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کاهش میزان نمک و شکر در محصولات غذایی یک اقدام کم‌نظیر در دنیا محسوب‌ می‌شود، افزود: تمام مجوزهای‌ صادره از سوی سازمان غذا و دارو در حوزه سلامت بوده و این سازمان کمک بزرگی به شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص صدور پروانه ساخت به محصولات غذایی سالم می‌کند.

 وی عنوان کرد: مجوز صادرات تنها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و صنایع و معادن نبوده بلکه از ارگان‌های ذیصلاح نیز این کار صورت می‌گیرد و هیچگونه محدودیتی‌ از لحاظ صدور مجوز برای صادرات مواد غذایی سالم نداریم.

 جنّت تأکید کرد: تمام ضوابط سلامت در صدور مجوزها‌ اجرا می‌شود اما در نوآوری، ابداع و فرمولاسیون‌ بومی هیچگونه‌ دستور خاصی به خاطر مواد مصرفی محلی و بومی ندارد و بطور کلی سلامت مواد غذایی یکی از شروط اصلی صدور مجوز محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه کنترل آلاینده‌های غذایی در راستای اجرای سیاست‌های کلی کشور است، ادامه داد: سامانه غذا و دارو وارد شدن انواع محصولات را به گمرک ‌و همچنین توزیع آن به استان‌های سراسر کشور و انبارهای‌ مد نظر ردگیری‌ می‌کند و در این زمینه از دقت نظر بالایی برخوردار است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو یادآور شد: اگر محصولی به صورت تجاری وارد کشور شود توزیع، عرضه، نگهداری باید در سامانه وزارت بهداشت آن به ثبت رسیده باشد که در غیر این صورت به آن کالا برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار