خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی تحلیلی به بررسی نوسان بهای نفت و انرژی طی ماه‌های آینده پرداخت.

تضعیف صنعت نفت شیل آمریکا و احتمال افزایش بهای نفت طی ماه های آیندهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی تحلیلی به بررسی نوسان بهای نفت و انرژی طی ماه های آینده پرداخت و نوشت: بهای جهانی نفت طی روزهای گذشته به تاثیر از پایین آمدن حجم ذخایر نفتی آمریکا و کاهش صادرات نفت عربستان در ماه اوت با روند رو به رشد همراه بوده است.

موسسه آمریکن پترولیوم در گزارش اخیر خود از کاهش بی سابقه حجم ذخایر نفتی آمریکا در کمتر از سه هفته خبر داده است. این موسسه اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 7 ژوئیه با 8.1 میلیون بشکه کاهش به 495.6 میلیون بشکه نفت رسیده است. این موضوع باعث افزایش تقاضا برای نفت خام در پالایشگاه های آمریکای شمالی شده است. از سوی دیگر، تزلزل در تولید نفت شیل به نگرانی سرمایه گذاران این بخش دامن زده و چشم انداز بهره برداری از آن را تیره و تار کرده است.

بهای جهانی نفت امروز چهارشنبه 1.3 تا 1.5 درصد افزایش داشته است. بهای نفت خام برنت با 65 سنت افزایش (معادل 1.4 درصد) به 48 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 73 سنت افزایش (معادل 1.6 درصد)، 45 دلار و 77 سنت در هر بشکه معامله شد.

«ویلیام اولاگلین»، کارشناس سرمایه گذاری در نیوساوت ولز استرالیا معتقد است بهای نفت به این خاطر افزایش یافت که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود را در خصوص سطح تولید نفت آمریکا در سال 2018 تغییر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد انتظار می رود سطح تولید نفت آمریکا در سال 2018 به روزانه 9.9 میلیون بشکه نفت برسد؛ این یعنی سطح تولید نفت این کشور روزانه 570 هزار بشکه افزایش خواهد یافت. این درحالیست که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه گذشته افزایش روزانه 680 هزار بشکه نفت را در سال آینده میلادی پیش‌بینی کرده بود.

در همین حال، عربستان سعودی در تلاش برای دستیابی به اهداف مالی خود قصد دارد در ماه اوت، صادرات نفت خود را به 600 هزار بشکه در روز کاهش دهد. حجم تولید کشورهای صادرکننده نفت به موجب توافق اول ژانویه در حجم یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز باقی مانده است. هرچند برخی گزارش ها از افزایش مازاد تولید 300 هزار بشکه خبر داده اند ولی تاثیر چندانی در نوسان بهای نفت ندارد. این روند با کاهش صادرات نفت خام ایران به شرق آسیا و هند به توازن رسیده است.

با این وجود، بدبینانه ترین حالت در مورد بهای نفت، رونق دوباره نفت شیل آمریکا است که عامل اصلی کاهش قیمت نفت طی سالهای اخیر بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۶
با پیشرفت تکنولوژی استخراج نفت شل ارزانتر میشه و مطمعنا قیمت نفت کاهش می یابد
آخرین اخبار