دربی هشتاد و پنجم تیم های بزرگ پایتخت که به میزبانی آلمان برگزار می شود بدون شک به یکی از از پر بحث ترین دیدارهای این 2 تیم تبدیل می شود.

تاپ برای شیفت صبح جمعه////دربی آلمان سرخابی ها ؛ فنی یا احساسیبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اینکه فصل هفدهم رقابت هاى لیگ برتر فوتبال حدود ٢٠ روز دیگر آغاز مى شود در همین راستا تیم هاى لیگ برترى توانسته اند تا به اینجا بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنند تا با تمام قدرت در این مسابقات حاضر شوند.

در همین راستا 2 تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس  توانستند بازیکنان و مهره هاى لازم را جذب کنند تا به این ترتیب در فصل جدید نیز بتوانند همانند فصل گذشته نقش آفرینى خوبی داشته باشند. 2 تیمى که فصل گذشته با حامیان مالى خود بخش اعظمى از مطالبات را به بازیکنان پرداخت کردند و با توجه به این شرايط حامى مالى هم اکنون در نظر دارد دربى پیش از فصل را براى سرخابى ها تدارک ببیند که البته این بازى از لحاظ سود آوردى مى تواند به نفع هر 2 باشگاه سرخابى باشد.

بحث برگزارى دربى 2 تیم استقلال و پرسپولیس در آلمان به گوش مى رسید. برگزارى دربى که شامل نکات مثبت و منفی بوده است. منفی از این لحاظ که برنامه ریزى دقیق براى این بازى صورت نگرفت و هر بار اخبار ضد و نقیضى درباره روز برگزارى این دیدار شنیده مى شد و اینکه هر2 تیم در صورت باخت از لحاظ روحیه تضعیف خواهند شد و مثبت از این نظر که هر 2 باشگاه مى توانند از انجام این بازى سود زیادى ببرند.

با این تفاسیر حامى مالى 2 باشگاه سرخابى از مدت‌ها پیش براى این بازى هماهنگى هاى لازم را در تاریخ ٢٥ تیر ماه جارى انجام داده بود که در نهایت شنیده شد پلیس فدرال آلمان امنیت بازى را تامین نمى کند، اما پس از مذاکرات دوباره، پلیس این کشور اجازه انجام این بازى را صادر کرد. به این ترتیب اجازه مسئولان باعث شد تا دوباره حامى مالى سرخابی ها  براى برگزارى این دربى در تاریخ دیگر یعنى ٣١ تیر اقدامات لازم را انجام دهد که البته انجام این دربى در این تاریخ هم با مشکلاتى مواجه است چرا که پرسپولیس در تاریخ ٣٠ تیر باید در سوپر جام به مصاف نفت تهران برود و مسئولان سازمان لیگ هم با لغو این دیدار مخالف هستند.

در هر صورت تمامى این موارد گفته شد تا بدانیم آیا یک حامى مالى مى تواند براى 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تصمیم بگیرد یا خیر که در نهایت به این جواب خواهیم رسید که حامى مالى با توجه به صرف هزینه این حق را دارد که هر زمان صلاح بداند برگزارى هر بازى را براى سرخابى‌ها تدارک ببیند، اما در طرف مقابل باید دیگر موارد نیز در نظر گرفته شود تا مشکلى براى این 2 تیم با سابقه پیش نیاید.

از سوى دیگر برنامه ریزى نامناسب،  خبر لغو بازى و یا تغییر زمان این دربى برای باشگاه های بزرگ کشور جالب نیست چرا که این مسائل براى هواداران هر دو تیم غیر قابل قبول است و با انجام این کار‌ها با احساسات آن‌ها بازى مى شود.

به این ترتیب بهتر بود تمامى مدیران هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشستى با حامى مالى برگزار مى کردند و درباره انجام این دربى آن هم در آلمان برنامه ریزى مناسبی در نظر مى گرفتند. البته با توجه به شنیده ها اکثر همین مدیران نیز از انجام این دیدار رضایت ندارند و به نوعى این کار را دخالت حامى مالى در امور باشگاه مى دانند. در هر صورت باید دید قرارداد این دو باشگاه با حامیان مالى به چه شکل بوده است.

با این وجود باید بدانیم طبق آخرین اطلاعات، پلیس فدرال آلمان اجازه این بازى را صادر کرده و انجام بازى بلامانع است، اما این بار سازمان لیگ کشورمان به انجام دیدار پرسپولیس و نفت تهران اصرار دارد و اگربا چنین شرایطی، برگزاری دربی در تاریخ ٣١ تیر نیز لغو شود باید نظاره گر عکس العمل هواداران هر دو تیم باشیم چرا که از سال‌ها پیش برگزارى دربى براى هواداران سرخابى از اهمیت خاصى برخوردار بوده است.

حامى مالى 2 باشگاه سرخابی سخت به دنبال برگزاری دربی دوستانه است، آن هم در شرایطی که هیچ‌کدام از این تیم‌ها تمایلی برای شرکت در این مسابقه ندارند و در حال حاضر نیز شنیده مى شود پرسپولیسى‌ها از حضور بیشتر در اردوى اوکراین رضایت ندارند و در طرف مقابل استقلالى‌ها نیز برنامه ریزى مناسبى در اردوى ارمنستان ندارند و آنها نيز از اين شرايط خسته شده اند. 

**دربی 85 حاصل دخالت حامی مالی در امور باشگاه هاست/ آقایان بدون برنامه و تفکر به هیئت مدیره دعوت شدند

کاظم اولیایی مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال در این باره اظهار داشت: برگزاری دیدار دوستانه پیش از آغاز فصل و به جهت در آمدزایی کار درستی است اما انجام این امر نیاز به برنامه دقیق دارد.

او افزود: در هر صورت برگزاری این دیدار‌ها جذابیت زیادی برای تماشاگران دارد، اما به شرطی که با برنامه ریزی همراه باشد در غیر این صورت اگر دیدار لغو شود یعنی اینکه ما در برنامه ریزی ضعیف هستیم.

اولیایی ادامه داد: اینکه ما در طول فصل حامی مالی را برای در آمد زایی جذب می‌کنیم کار درستی است، اما وقتی حامی مالی برای یک باشگاه تعیین تکلیف می‌کند کار صحیحی نیست و باید به نوعی قرارداد میان حامی مالی و باشگاه منعقد شود که در نهایت باشگاه نیز قادر به تصمیم گیری باشد.

او بیان کرد: در هیچ جای دنیا حامی مالی برای یک باشگاه تصمیم نمی‌گیرد و این مسائل نشان می‌دهد ما برنامه ریزی درستی نداریم. درست همانند تعیین اعضای جدید هیئت مدیره که هر کدام از نفرات جدید بی برنامه به راس کار آمدند و معلوم نیست آقایان با چه استنادی به هیئت مدیره ورود کردند. رفت و آمد‌های بی برنامه در هیئت مدیره و در حال حاضر نیز لغو دربی نشان از بی برنامه بودن است و می‌توان بدون شک گفت: این امر، بازی با افکار عمومی است. بی برنامگی نشان از این است که آقایان نه اهل مدیریت هستند نه برنامه دارند.

** برگزاری دربی در آلمان کاری بیهوده است/ انجام این بازى نشان دهنده ضعف برنامه ای و قدرتی مدیران باشگاه هاست

حسن روشن پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره برگزارى دربى در آلمان اظهار داشت: بخش هاى مختلف قرارداد حامى مالى مشخص است. بعید می دانم در  قرارداد منعقد شده آمده باشد که حامى مالى در هر مکان یا زمان حق دارد بازى برگزار کند مگر اینکه از این راه مبلغ کلانى به باشگاه برسد. اما به نظر من برگزارى این دیدار در آلمان به صلاح نیست و بهتر بود این بازى در حوزه خلیج فارس برگزار مى شد تا ایرانى هاى زیادى براى تماشای دربی به ورزشگاه بروند. حداقل در امارات ٤٠،٥٠ هزار هوادار حضور دارد که مى توانند نظاره گر دربى باشند و به همین دلیل برگزارى دربى در آلمان معنى ندارد.

وى ادامه داد: به نظر من برگزارى دربى در آلمان درست همانند این است که بایرن مونیخ و دورتموند در تهران بازى کنند معلوم است که در این شرایط هوادارى براى تماشای دیدار این 2 تیم به ورزشگاه نمى رود. 2 تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس بدون هوادار صفر هستند و نمى توانند نتیجه بگیرند و بازى مساوى به اتمام مى رسد.

روشن بیان کرد: نمى دانم حامى مالى با برگزارى این دیدار به دنبال اثبات چه چیزی است، در هر صورت انجام این بازى فقط نشان دهنده ضعف برنامه ای و قدرتی مدیران باشگاه هاست. برگزارى این دربى باید با تایید سرمربى، هیئت مدیره و کمیته فنى انجام بگیرد نه اینکه مدیران دو باشگاه هر مسئله اى را قبول کنند.

انتهای پیام/


دربى آلمان بازى با افکار عمومى است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.