۵ میلیارد ریال تجهیزات برای بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی فارس خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در دومین نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان فارس گفت: ۵ میلیارد ریال تجهیزات برای بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی فارس در یک سال گذشته خریداری شده است.


وی افزود: آخرین خرید تجهیزات شامل ۱۵۰ میز مطالعه، ۶۰۰ صندلی کودک و ۲۰۰ عدد قفسه برای بخش کودک است که با وجود این تجهیزات تمامی بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی فارس کامل و مجهز خواهند شد.


منوچهر ادامه داد: این نشست به منظور تعامل هرچه بیشتر و برقراری پل ارتباطی میان این دو گروه برگزار شده و هدف، ایجاد یک مسیر فرهنگی قوی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در فارس است.


وی بیان کرد: از دو سال پیش برنامه‌ریزی برای ایجاد یک ارتباط قوی میان فعالان ادبیات کودک فارس و کتابداران کودک کتابخانه‌های عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس انجام شد.


منوچهری اظهار داشت: کار فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان از دو منظر اهمیت دارد، نخست کار کردن و آموزش به کودکان و دیگری سروکار داشتن با کتاب و اندیشه، و وقتی این دو حوزه در کنار هم قرار می‌گیرد، کودکان با کتاب و کتابخوانی آشنا شده و به یقین در آینده موفق‌تری خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه انتظار کتابخانه‌های عمومی از فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان این است که در کتابخانه‌های عمومی حضور فعال‌تری داشته باشند، گفت: تمامی کتابخانه‌های عمومی استان فارس آمادگی هم‌افزایی و همکاری بیشتر با فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان را دارند.


سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: در تیرماه سال گذشته و همزمان با برگزاری نخستین نشست مسیر کودکی، ۲۸ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی، اعضای کودک و نوجوان بودند و ۲۰۰ هزار نسخه کتاب کودک در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس وجود داشت، این در حالی است در تیرماه امسال، تعداد اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی به ۳۵ درصد و آمار نسخه‌های کتاب کودک کتابخانه‌ها نیز به ۲۷۵ هزار نسخه افزایش یافته است و این نشان‌دهنده فعالیت بیشتر کتابخانه‌های عمومی در حوزه کودک و نوجوان در طی یکسال گذشته است.


منوچهری همچنین با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نگاه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان دارد، افزود: پارسال ۵۸۵۰۰ نسخه کتاب کودک و نوجوان ازسوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه‌های عمومی فارس ارسال شد؛ علاوه بر این ۱۷ هزار نسخه کتاب کودک و نوجوان نیز به صورت استانی خریداری و توزیع شده است.


منوچهری با تصریح اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی فارس به آثار تألیفی نویسندگان استان فارس اهمیت می‌دهد، اظهار کرد: تاکنون ۲۴۰۰ نسخه از آثار نویسندگان کودک و نوجوان فارس برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شده، همچنین تلاش بر این است که بسته‌های هدیه کتابخانه‌های عمومی نیز شامل آثار نویسندگان استانی باشد.
انتهای پیام/ر

ایجاد مسیر فرهنگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار