وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پیامی توئیتری، نسبت به بازداشت یک پزشک برجسته ایرانی در فرودگاه شهر بوستون اظهار تأسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان کری»، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در یک پیام توئیتری نسبت به بازداشت پزشک ایرانی در فرودگاه شهر بوستون اظهار تأسف کرد.

کری در صفحه توئیتر خود نوشت: دردناک است. یک پزشک به آمریکا می‌آید تا زندگی‌ها را نجات دهد و این اتفاق (برایش) می‌افتد. این ما نیستیم.

مقامات فرودگاه بین المللی لوگان در شهر بوستون آمریکا روز دوشنبه، یک پزشک ایرانی به نام «محسن دهنوی» که به عنوان پژوهشگر مهمان برای گذراندن فرصت مطالعاتی خود در بیمارستان کودکان بوستون به این کشور رفته بود، را با وجود داشتن ویزای قانونی به همراه همسر و سه فرزند 6 ساله، 3 ساله و هفت ماهه‌اش را بازداشت کردند.

محسن دهنوی به همراه همسر و سه فرزندش حدود ساعت 9 شب سه‌شنبه با هواپیما به ایران بازگردانده شد.

یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور، ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا بود. به همین دلیل، او پس از پیروزی در انتخابات فرمان ضدمهاجرتی را امضا کرد که بر اساس آن اتباع کشورهای عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن اجازه ورود به آمریکا را نمی‌داشتند. این اقدام ترامپ اعتراضات فراوانی را در سطح بین‌المللی و همچنین از سوی محافل داخلی آمریکا در پی داشت. در نهایت ترامپ وادار شد عراق را از این فهرست خارج کند؛ اما، فرمان ضدمهاجرتی او درباره شش کشور مسلمان دیگر همچنان به قوت خود باقیست. فرمان ضدمهاجرتی ترامپ تاکنون باعث سرگردانی مسافران زیادی در فرودگاه های آمریکا شده است.

دستگیری این پزشک ایرانی در حالی روی داد که وی دارای روادید معتبر کار بود. قانون ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا، که توقف اجرای آن از سوی دادگاه عالی آمریکا لغو شد، شامل شهروندانی که دارای روادید معتبر هستند، نمی‌شود. 

 

واکنش جان کری به بازداشت پزشک ایرانی در آمریکا+توئیت

 

انتهای پیام/

توئیت وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در تقبیح بازداشت پزشک ایرانی در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۶
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۱۴:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۶
آخیییییی دشمن دلش به حالمون سوخت!
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۱۰:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۶
چه عجب از جان کری شگفت زده شدم ای ول بهتر شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۱ تير ۱۳۹۶
چه عجب از جان کری شگفت زده شدم ای ول بهتر شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۶
با ترامپ مشکل داره
آخرین اخبار