تشییع پیکر معلم هنرمند کرمانی با حضور استاندار کرمان در حال برگزاری است.

بدرقه هنرمند برجسته کرمان تا منزلگاه ابدیشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مراسم تشییع پیکر استاد محمد امام با حضور استاندار ، جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری و مسئولان اجرایی و خانواده آن مرحوم تا خانه ابدی در حال انجام است.

ثمررخی رئیس موزه هنرهای معاصر صنعتی که از شاگردان استاد امام است، در گفت وگو با خبرگزاری باشگاه وی را یکی از پیشکسوت های نقاشی کرمان معرفی می کند و می گوید: پرورش شاگردان فراوان که هرکدام از پیشکسوت های دانشگاهی و اساتید دانشگاهی هستند، از خصوصیت برجسته زنده یاد امام به شمار می آید.


وی درباره کارنامه کاری این استاد می گوید: امام سال ها معلم آموزش و پرورش بود و به آموزش نقاشی به دانش آموزان و معلین این اداره می پرداخت و سال ها در کانون اندیشه کارگاهی داشت و به هنرجویان علاقمند آموزش می داد.


ثمررخی گفت: امام بعد از بازنشستگی، کارگاه شخصی نقاشی را در زیر زمین منزل خود راه اندازی کرد و خود به ساخت بوم های نقاشی می پرداخت.


شاگرد وی درباره فعالیت هنری امام چنین می گوید: از وی می توان به عنوان هنرمندی چیره یاد کرد که می توانست نقاشی هایی در سبک های رئالیسم (عینیت گرا)، نو گرا (آبستره ) و انتزاعی را با کیفیت عالی به تصویر بکشد و این موضوع که فردی بتواند از تکنیک های مختلف هنری برای خلق آثار در سبک های مختلف هنری استفاده کند، کمتر پیش می آید.


ثمررخی از علاقه وافر زنده یاد امام به پرورش گل ها و گیاهان سخن می گوید و می افزاید: استاد امام کلکسیونی از کاکتوس در خانه داشت. پیدا کردن گل های ناب که کمتر در جنوب کشور پیدا می شود، در منزل وی حکایت از نقاط قوت هنر وی در زمینه کشت گیاهان و گل ها دارد.


دکتر حسن سلاجقه( معاون آموزش دانشکده هنر)، میثم فررخی (رئیس موزه هنرهای معاصر صنعتی)، محمد امیرزاده سلجوقی، اکبر عسکری، ناصر عربپور، محمد رضا هاشمی نژاد، محمد جواد ایرانمنش و خانم زهره عاقبتی و غیره افتخار شاگردی این استاد فقید را داشتند.


محمد امام در سال 1327 به دنیا آمد و در 19 تیر 96 در کرمان دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.