کسانی که از جاده ی پهله به میمه عبور کردن حتما آبشار کوچکی درکنار جاده مشاهده کردند که با ظرافت و هنرمندی باشکوه خالق از دل کوه سربیرون آورده و خودنمایی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، کسانی که از جاده ی پهله به میمه عبور کردند حتما آبشار کوچکی را در کنار جاده مشاهده کردند که با ظرافت و هنرمندی باشکوه خالق از دل کوه سربیرون آورده و درپایین دست کوه از کنار جاده باصدای زیبا و آب خنک و گوارا مسافران و رهگذران را به تماشای خود می خواند.


چوپانی پس از طی مسافتی خسته و گرما زده به کنار این آبشارکوچک می رسد و با تازه کردن نفس و زدن آبی به دست و صورت خدا را شکر می کند و به راهش ادامه می دهد.


راننده ای هم برای خنک کردن ماشینش ازاین آبشار بهره ای می برد.


گردشگری هم باعکسی یادگاری در کنار آن عکسی به آلبوم سفرهایش اضافه می کند.


اما ازهمه ی اینها که بگذریم ، سید جعفر پیرمردی زرین آبادی با خلاقیت و ایده ای ناب توانسته از آب خدادادی این آبشار کوچک استفاده ای مهمتر و بهتر کند.


سید جعفر سختی عرض جاده را با ظرافت شکافته و با قرار دادن لوله ای متوسط آب را به سمت زمین کوچکش که در زیر دست این آبشار قرار دارد هدایت کرده و آب را به لب تشنه ی زمین کوچکش رسانده  است.


سیدجعفر گزارش ما تونسته با این آب گوارا، برنج، ماش، و جو بکارد و معاش خانواده را تامین کند ، طوری که می گوید: اگر این آبشار نبود شاید هرگز نمیتوانستم این زمین خشک را احیا کنم .

 

خلاقیت پیرمرد زرین آبادی در آبیاری مزرعه+تصاویر

خلاقیت پیرمرد زرین آبادی در آبیاری مزرعه+تصاویر

خلاقیت پیرمرد زرین آبادی در آبیاری مزرعه+تصاویر

خلاقیت پیرمرد زرین آبادی در آبیاری مزرعه+تصاویر

انتهای پیام/ب

 آبشار کوچک جاده ی پهله به میمه چشمه حیات کشاورزان منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.