حل مشکلات کارخانه آرتا تجارت زرین زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر در استان اردبیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل اظهار داشت: کارخانه آرتا تجارت زرین که با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد در سال 96 با ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از دو هزار نفر در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل راه‌اندازی شد به دلیل مشکلاتی که برای این واحد وجود داشته در حال حاضر نیمه‌فعال است.

وی حل مشکلات این کارخانه را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای بیش از دو هزار نفر دانست و بیان کرد: با وجود اینکه این کارخانه دارای برند فروش بوده اما به دلیل مقرون به صرفه نبودن اجاره بهای شرکت گردش نقدینگی آنها برای این امر جوابگو نبوده و به دلیل مشکلاتی که این واحد داشته به  اداره تسویه ورشکستگی قوه قضائیه واگذار شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اجاره بهای ماهانه پنج میلیارد و 500 میلیون ریالی این شرکت گفت: با وجود این اجاره بها فعالیت در این مجموعه مقرون به صرفه نبوده به طوری که حتی در پرداخت حقوق کارگران این کارخانه نیز سرمایه‌گذار با مشکلاتی مواجه بوده و نمی‌تواند پرداخت کند.

خدابخش با تاکید بر حل مشکلات این مجتمع صنعتی بزرگ در اردبیل با حضور رئیس اداره ورشکستگی قوه قضائیه، نمایندگان استان و مدی عامل بانک تجارت افزود:‌ با وجود اینکه این کارخانه از مجتمع‌های بزرگ صنعتی نساجی در کشور به شمار می‌رود اما بخش قابل توجه آن راکد بوده و تامین هزینه‌های کارخانه نیازمند فعالیت 80 درصد ظرفیت کارخانه است.

وی با اشاره به برخی مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل تصریح کرد: نبود شرکت‌های حساب‌رسی و شرکت مشاوره‌ای از مشکلات و خلاءهای موجود در استان بوده که زمینه‌ساز نارسایی‌های برای بخش خصوصی شده که باید در این زمینه اقدامات لازم و اساسی انجام شود.

 

انتهای پیام/ع

کارخانه آرتا تجارت زرین اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.