رژیم صهیونیستی در پی گشایش خط مستقیم هوایی به مکه است

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از گشوده شدن خط مستقیم هوایی در مسیر تل آویو-جده خبر داد.

رژیم صهیونیستی در پی گشایش خط مستقیم هوایی به مکه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از جروزالم پست، پیشنهاد برقراری مسیر هوایی مستقیم از سرزمین های اشغالی به عربستان در شرایطی مطرح می شود که مقامات اسرائیلی به شکلی فزاینده بر ضرورت همکاری با دولت های عربی همسایه خلیج فارس ضد ایران تاکید می کنند.  

ایوب قرا، وزیر ارتباطات اسرائیل در گفتگو با بلومبرگ گفت: واقعیت تغییر کرده و اکنون زمان مناسبی برای درخواست دادن است و سخت روی این موضوع کار می کنم.

 قرا افزود: اسرائیل امیدوار است گشوده شدن مسیر مستقیم هوایی به مکه راه طولانی شهروندان مسلمان اسرائیل را به مکه کاهش می دهد. در حال حاضر هر ساله شش هزار عرب اسرائیلی برای سفر به مکه هزار و ششصد کیلومتر راه با اتوبوس در اردن و عربستان سعودی طی می کنند تا به مکه برسند. تنها به چندصد نفری اجازه داده می شود با هواپیما از اردن به مکه بروند.

 در صورت برقراری مسیر مستقیم به عربستان، زائران می توانند بدون توقف از تل آویو به عربستان پرواز کنند، یا پس از توقف کوتاهی در اردن یا کشوری دیگر در منطقه به سوی عربستان ادامه مسیر دهند.

به گفته قرا علاوه بر برقراری مسیر پروازی از اسرائیل به عربستان هدف دیگر این پیشنهاد، کاستن از محدودیت هایی است که عربستان در راه مسافرت زائرانی ایجاد می کند که گذرنامه اسرائیلی دارند.

در حالی که هنوز این طرح راه درازی پیش رو دارد، قرا که خود سیاستمداری عرب-اسرائیلی است، به بلومبرگ گفت او در این باره با مقامات دولتی عربستان و اردن گفتگو کرده و آنها آماده اند این کار را انجام دهند، اما موضوع حساس است و هنوز باید درباره آن گفتگو شود.

سخنان قرا در حالی مطرح می شود که مقامات رژیم صهیونیستی به شکلی فزاینده بر ضرورت تقویت همکاری میان این رژیم و کشورهای حاشیه خلیج فارس که ایران را تهدیدی منطقه ای می دانند، تاکید می کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار