وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

مهلت ثبت نام وام ویژه دکتری تا ۲۵ تیر تمدید شد/اعطای مجوز به اساتید ممتاز برای جذب دانشجوی خارجیبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بسیاری رو به رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

تمامی ۲۹۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد قانونی هستند
علیرضا منادی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: تمامی رشته‌های فوق سه شرط توافق شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را دارند بنابراین به کار خود ادامه می‌دهند و حتی اگر نداشتند نیز به دلیل قانونی بودن تمام رشته محل‌ها جذب دانشجو در این رشته‌ها متوقف نخواهد شد.

مهلت ثبت نام وام ویژه دکتری تا ۲۵ تیر تمدید شد
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به استقبال گسترده دانشجویان دکتری و به منظور پوشش حداکثری متقاضیان، مهلت ثبت نام وام ویژه دانشجویان دکتری تا ۲۵ تیرماه تمدید شد.

تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به باشگاه‌های بدنسازی
محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: حمایت ما از ورزش همگانی در سال ۹۱، ۶ درصد بوده ولی خوشبختانه امسال این رقم به ۳۰ درصد افزایش یافته که این نشان دهنده رشد و اقبال دانشجویان به ورزش است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ خوابگاه را مجهز به باشگاه بدنسازی کردیم که امسال نیز قرار است ۱۰۰ خوابگاه را به این اتاق‌ها تجهیز کنیم.

لزوم همراهی وزارت علوم با دانشگاه آزاد
علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد گفت: تعامل سازنده مسئولان وزارت علوم و اعضای و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موجب رفع نگرانی و دغدغه دانشجویان و خانواده های ایشان شد که امیدوارم این تعامل سازنده و همدلی در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتقا است که کمیسیون آموزش بر کیفیت، تداوم یابد.

اعطای مجوز به اساتید ممتاز برای جذب دانشجوی خارجی
محمد فرهادی وزیرعلوم گفت:براساس دستورالعمل جدیدی که اخیراً از سوی وزارت علوم ابلاغ شد استادان ممتاز دانشگاه‌های کشور می توانند در مقطع دکترا دانشجوی خارجی جذب کنند که با اجرایی شدن آن شاهد افزایش میزان جذب دانشجوی خارجی در کشور خواهیم بود.

وی گفت: برگزاری دوره های تحصیلی مشترک، پژوهش های مشترک و پذیرش دانشجوی خارجی در رتبه بندی دانشگاه ها در سطح بین الملل تاثیر زیادی دارد و برای رشد علمی کشور نیز ضروری است.

پژوهش برای تولید کار و فناوری است نه صرفا پژوهش
علی ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه با توجه به ماهیت فعالیت‌های دانشگاهی، باید به سمت موضوعاتی مبتنی بر دانش و سپس تبدیل آن به سرمایه حرکت کند.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سودآور که مباحث علمی در آنها راهی ندارد، مربوط به ماهیت کار دانشگاه نیست چرا که هر مجموعه اقتصادی می تواند این کار را انجام دهد، بنابراین دانشگاه باید در فعالیت‌هایی ورود کند که جنبه علمی داشته باشد و در این شرایط اقتصادی حتی برای یک ریال سرمایه گذاری نیز باید حساسیت، توجه و دقت لازم صورت گیرد.

خبر خوش برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری
حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص انجام مصاحبه دکتری برای متقاضیان و هم زمانی آن برای برخی از داوطلبان در چند دانشگاه اظهار کرد: بررسی‌های لازم از سوی کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور درباره همزمان نشدن مصاحبه کد رشته محل‌های امتحانی در ۲دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی انجام شده است و این امر همزمان نخواهد بود.

انتهای پیام/

۲۹۰۰ رشته دانشگاه آزاد قانونی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار