عضو تیم ملی دو و میدانی کشورمان گفت: امیدوارم با شرایطی که حدادی دارد در لندن باز هم بتواند با کسب مدالی خوشرنگ دل مردم کشورمان را شاد کند.

قنبرزاده:حدادی باز هم می تواند مدال جهانی کسب کند/مسئولان در ایران زیاد به دو و میدانی اهمیت نمی دهندکیوان قنبرزاده در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا اظهار داشت: رکوردی که در این مسابقات به ثبت رساندم راضی کننده بود اما نتوانستم به مدال دست پیدا کنم. با توجه به تمریناتی که در یک سال اخیر پشت سر گذاشته بودم امید زیادی برای کسب مدال قهرمانی آسیا داشتم اما این اتفاق رخ نداد. با این وجود از عملکردم در این مسابقات رضایت کامل دارم.

وی ادامه داد: سطح مسابقه پرش ارتفاع قهرمانی آسیا نسبت به ادوار گذشته تغییر پیدا کرده است. به طور مثال پرنده سوری که رکورد شخصی اش 2:32 متر بود در این رقابت ها 2:24 متر پرش کرد یا دیگر پرندگان آسیایی در این رقابت ها با آمادگی کامل شرکت کرده بودند تا بتوانند به مدال برسند. با توجه به اینکه کمتر از بیست روز دیگر شروع مسابقات جهانی لندن باقی مانده "معتز برشم" که یکی از بهترین پرندگان دنیا است در این رقابت ها حضور نداشت. جذب مربیان برجسته خارجی، شرکت در مسابقات معتبر بین المللی و برگزاری اردوهای بلندمدت در کشورهای صاحب سبک، از جمله عواملی هستند که در پیشرفت ورزشکاران تاثیر گذار باشد.

قنبرزاده درباره امکانات اردویی ملی پوشان دو و میدانی در یک سال اخیر گفت: اگر امکانات بهتری در اختیار من قرار می گرفت بدون شک می توانستم با پرشی بالاتر از 2:30 متر برای کشورم مدال آوری کنم.در یک سال اخیر هر روز در 2 نوبت صبح و عصر تمرین می کردم و با اینکه شرایط برگزاری اردوها رضایت بخش نبود اما ترجیح دادم سکوت کنم تا وارد حاشیه نشوم. زمانی که ورزشکار نتیجه ای خوب کسب می کند عوامل متعددی در ثبت این عملکرد خوب تاثیر گذار هستند و بر عکس در مواقعی که ورزشکار نتواند مدال کسب کند قطعا در کنار عملکرد خودش، عوامل دیگری هم در این اتفاقات دخیل بوده است.به هر حال هر کشوری با سرمایه گذاری می تواند در ورزش جایگاه خوبی به دست آورد.

دارنده مدال مسابقات قهرمانی آسیا با اشاره به اینکه با امکانات ضعیف فدراسیون دو و میدانی نباید از ورزشکاران انتظار کسب مدال در بازی های آسیایی جاکارتا را داشت، بیان کرد: به هر حال بهتر است مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی نگرش های جدیدی را ایجاد کنند تا سطح دو و میدانی ما از چیزی که هست، بهتر شود. نه تنها نیاز به مربی تراز اول خارجی دارم بلکه باید در کشورهای پیشرفته هم اردوهای بلندمدت برگزار کنم تا بتوانم کیفیتم را افزایش دهم. پرندگانی که در هندوستان توانستند به مدال برسند از تمام امکانات لازم در کشورشان بهره مند بودند و اگر با امکاناتی که در ایران وجود دارد تمرین می کردند، شاید 2:10 متر هم پرش نمی کردند.

عضو تیم ملی دو و میدانی درباره نتایج تیم ملی دو و میدانی در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: نتایج خوب و مدال های ارزشمندی از سوی ورزشکاران در اودیشا هندوستان بدست آمد. از صمیم قلب خوشحالم که توانستیم در آنجا 5 مدال کسب کنیم.

وی درباره عملکرد دو و میدانی ایران در مسابقات جهانی لندن اظهار داشت: شرایط افرادی که توانستند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند خوب است اما شاید در سطح رقابت های جهانی از شانس کمتری برای نتیجه گرفتن برخوردار باشند اما همین که توانستند سهمیه کسب کنند نتیجه مثبتی برای آن ها تلقی می شود. امیدوارم این افراد بتوانند در لندن نمایندگان شایسته ای برای دو و میدانی کشورمان باشند. در دوره پیش مسابقات جهانی کمتر کسی فکر می کرد که حسن تفتیان به مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر صعود کند اما این کار را انجام داد و به همگان اثبات کرد که می توان با تمرینات سخت بهترین نتایج را هم کسب کرد. خوشبختانه پرتاب 19:80 متر علی ثمری در هندوستان هم رکوردی فوق العاده برای او محسوب می شود.امیدوارم با شرایطی که حدادی دارد در لندن باز هم بتواند با کسب مدالی خوشرنگ دل مردم کشورمان را شاد کند.

قنبرزاده در مورد حمایت های فدراسیون از حسن تفتیان و احسان حدادی گفت: کاری به احسان حدادی و حسن تفتیان ندارم چرا که این نفرات جزء بهترین های دو و میدانی کشورمان در سال های اخیر محسوب می شوند. هدف من کسب مدال در مسابقات معتبر است و باید مسئولان فدراسیون تا دیر نشده مربی با کیفیت تری برای من بیاورند تا بتوانم در نوع تمریناتم تغییراتی را به وجود بیاورم.اگر تمریناتم در سال گذشته به شکل بهتری دنبال می شد، باید در مسابقات آسیایی هندوستان در کنار پرش 2:30 متر باید به مدال آسیا هم دست پیدا می کردم.

دارنده مدال بازی های کشورهای اسلامی در پایان یاد آور شد: این جوایزی که مسئولان فدراسیون برای مدال آوران بازی های آسیایی در نظر گرفتند مطمئنا می تواند گره گشای مشکلات آن ها باشد. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در برخی نتایج ضعیف مقصرند چرا که با این بودجه کمی که برای دو و میدانی در نظر می گیرند، نمی توان به مدال جهانی رسید.به نظرم هزینه در دو و میدانی خیلی بیشتر از فوتبال است. با توجه به اینکه علم مربیان دو و میدانی ایران پایین است باید افرادی به کشور ما بیایند تا دانش ورزشکاران ما را افزایش دهند.متاسفانه بر عکس کشورهای دیگر در ایران زیاد به رشته های پایه و مادر اهمیت داده نمی شود و نتیجه اش این می شود که نمی توانیم در مسابقات بین المللی نتایج خوبی را کسب کنیم.

انتهای پیام/

قنبرزاده:به نظرم هزینه در دو و میدانی خیلی بیشتر از فوتبال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار