عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برجام از ابتدا نسخه شفابخش و نجات دهنده کشور ما از مشکلات نبود.

برجام از ابتدا نسخه شفابخش ما از مشکلات نبودمحمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرا رسیدن سالگرد انعقاد برجام(23تیرماه) گفت: همه ما باید بدانیم که برجام از ابتدا نسخه شفابخش و نجات دهنده کشور ما از مشکلات نبود.

وی با بیان اینکه برجام تنها برای حل کردن بخشی از مسائل ایران با دنیای غرب به‌ویژه در زمینه هسته‌ای بود، ادامه داد:‌ بعد از امضای برجام ایران در برخی از زمینه‌ها چون کشتی‌رانی، فروش نفت، حرکت نفت‌کش‌ها به سمت بنادر و تا حدودی همکاری‌های علمی و هسته‌ای توفیقاتی به دست آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه با وجود امضای برجام ایران هنوز از ارتباط با بانک‌های بزرگ جهانی محروم است، تصریح کرد: علی رغم اینکه بعد از برجام بسیاری از مقامات اروپایی به کشور ما رفت‌و‌آمد دارند، اما توقع ما این است که پس از لغو تحریم‌ها، حجم بیشتری از مشکلات به‌‌گونه‌ای اساسی‌تر حل شوند.

جمالی‌نوبندگانی گفت:‌ برخی از کشورهای غربی از ترس آن که مبادا تحریم‌های ثانویه آمریکا دامنشان را بگیرد، ارتباط خود با ایران را محدود کردند و همه این مسائل حاکی از آن است که آمریکا نمی‌خواهد ما از نتایج برجام بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

ایران با وجود امضای برجام از ارتباط با بانک‌های بزرگ جهانی محروم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار