هوشنگ خندان‌دل، گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور را موضوعاتی از این قبیل شامل می شود که توصیه اعضای شوراهای شهر به شهرداری‌ها، مصداق‌هایی از مداخله در امور اجرایی تلقی می‌شود و قانون‌گذار اجازه کار را به اعضای شوراها نمی دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  هوشنگ خندان‌دل، معاون وزیر کشور در همایش توجیهی منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور را موضوعاتی از این قبیل شامل می شود که توصیه اعضای شوراهای شهر به شهرداری‌ها، مصداق‌هایی از مداخله در امور اجرایی تلقی می‌شود و قانون‌گذار اجازه کار را به اعضای شوراها نمی دهد.


خندان دل گفت: این موضوع بزرگترین خسارتی که برای ما به وجود خواهد آورد بی‌اعتمادی مردم است. اعتماد مردم با درست‌کاری به دست می‌آید لذا اگر این حس در مردم وجود بیاید استفاده نادرست در بیت‌المال، منابع و عزل و نصب‌ها و معاملات ایجاد شود به‌ مرور اعتماد مردم سلب خواهد شد.


معاون وزیر کشور، موضوع نیروی انسانی را بسیار مهم دانست و افزود: از سه سال پیش تلاش بر این است که در تطبیق با نیازهای فعلی شهرداری‌ها یک ساختار سازمانی جدید برای همه شهرداری‌ها تدارک دیده شود و تبدیل وضعیت بخشی از نیروهای لایق و شایسته فعلی شهرداری‌هادر این ساختار قرار بگیرد و تکلیف نیروهای موجود در بهترین حالت ممکن مشخص و با برگزاری آزمون‌هایی مانع از انبساط نیرو در شهرداری‌ها شد.


وی به منتخبان شورای پنجم توصیه کرد: در شروع کار اسیر خواسته های فردی و تمایلات انفرادی دیگران قرار نگیرند که بخواهند دستور به‌کارگیری فردی را بدهند چرا که این کار چند تخلف را شامل می شود از جمله مداخله در اجرا، بی‌عدالتی و جفا در حق مردم.

انتهای پیام / د

نیروهای لایق و شایسته ‌شهرداری‌ها‌ تبدیل وضعیت می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.