رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان از وقوع بيشترين تصادفات جاده‌اي این شهرستان در جاده كاشان به قم و كاهش 30 درصدي تصادفات فوتي آن در سه ماهه اول امسال خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سيد محمدحسين مكي، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تصادفات يك درصد افزايش و تصادفات فوتی در سه ماه اول امسال نسبت به سه ماهه اول سال گذشته كاهش 30 درصدي داشت.

وي، با اشاره به انتقال 418 نفر نيز در تصادفات جاده‌اي در سه ماهه اول امسال افزود: يكهزار و 231 مصدوم نیز درحوادث رانندگي شهري سال گذشته به بيمارستان انتقال داده شدند.

به‌گفته‌وي، اين مركز تصادفاتي را كه كمتر از چهار يا پنج مصدوم و كشته داشته‌باشدبراي اطلاع‌رساني انعكاس نمي‌دهد و تنها حوادث با چهار يا پنج مجروح و كشته را در قالب حوادث ويژه به رسانه‌ها اطلاع رساني ميکند.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌ كاشان، 4 هزار و 771 يك ماموريت را تعداد ماموريت‌هاي شهري سه ماهه اول سال جاري این مرکز در شهرستان کاشان ذکرکرد و گفت: يكهزار و 241 مأموريت نیز تعداد ماموريت‌هاي اورژانس در این مدت در شهرستان آران و بیدگل بوده‌است.

مکي، مجموع ماموريت هاي برون شهري و درون شهري اين مديريت در حوزه استحفاظي دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل طي سه ماهه امسال را 6 هزار و 12 مأموريت اعلام كرد و يادآور شد: در اين مدت يكهزار و 446 فقره تصادف شهري و 269 فقره تصادف برون شهري رخ داده است.

وی، پر تلفات ترین سانحه‌های رانندگی در منطقه کاشان را مربوط به واژگونی اتوبوس در دوم فروردین امسال با 22 مصدوم و واژگونی نیسان وانت در 14 اردیبهشت سالجاری با 9 نفر مصدوم برشمرد.

به‌گفته‌وي،46 هزار و 127 تماس تلفني نیز از طريق پنج خط 115 مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان در سه ماهه اول امسال به ثبت رسيده است.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان، راه‌اندازی   پايگاه اورژانس شبانه‌روزي در فين كوچك مقابل هتل نگارستان را یادآورشد و گفت: كد اين منطقه قبل از آن با دو نفر نيرو بصورت يك شيفت فعاليت داشت كه با شبانه روزي شدن آن نيروهاي آن از 2 نفر پنج به افزايش يافت.

مکی تصریح‌کرد: این پايگاه اورژانس شبانه‌روزي افزون بر خدمات رسانی به مصدومان حوادث فین کوچک و بزرگ، مسکن مهر، سوانح رانندگی جاده‌ای در آن محدوده را نیز پوشش می دهد.

وی تصریح‌کرد: كد عملياتي اورژانس 115 از يك آمبولانس مستقر و هر سه كد عملياتي نيز از يك آمبولانس پشتيبان بهره‌مند است.

به‌گفته‌وي، متوسط رسيدن به بالين بيمار در حوادث شهري 6 دقيقه و 30 ثانيه و در حوادث برون شهري 9 دقيقه و 20 ثانيه است بطوریکه 80 درصد حوادث شهري كمتر از 10 دقيقه و 80 درصد حوادث جاده‌اي در زمان كمتر از 15 دقيقه انجام شده است.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان، اظهارداشت:در حال حاضر این مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان داراي 27 كد آمبولانس است كه تمامي آنها عملياتي نيست.

مکی افزود:این مرکز همچنین افزون بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس برای حادثه های (خاص)، به ازای هرسه پایگاه، یک آمبولانس پشتبیان نیز در اختیار دارد.

وی، رشد 6 درصدي ماموريت‌هاي انجام‌شده در سال 95 نسبت به سال قبل را تاکیدکرد و گفت: 16 هزار و 526 فقره  شمار ماموريت‌هاي انجام‌شده در سال 94 بوده که این رقم به  17 هزار و 533 فقره درسال 95 افزایش داشته‌است.

مکی، در پایان با تاکید بر نوسازي ناوگان آمبولانس مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان، در سال گذشته گفت: هفت دستگاه آمبولانس جديد خريداري و به ناوگان آمبولانس اين مركز اضافه که يك دستگاه از اين هفت دستگاه توسط خيرين سلامت اهدا شد. 

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اصفهان ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.