رئیس جمهور ترکیه گفت: زیرساخت های احترام به حقوق بشر در ترکیه فراتر از کشورهای اروپایی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- در سخنرانی خود در آنکارا به مناسبت نخستین سالگرد کودتای نافرجام این کشور، گفت: زیرساخت های احترام به حقوق بشر در ترکیه فراتر از کشورهای اروپایی است. هیچ تبعیضی در داخل سازمان های امنیتی ترکیه وجود ندارد و در جنگ خود ضد تروریسم پیروز خواهیم شد.

اردوغان افزود: فرانسه در شرایطی که در این کشور کودتایی رخ نداده بود، حالت فوق العاده اعلام کرد، ما حق داریم با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حالت فوق العاده اعلام کنیم. زمانی که این بحران پایان یابد و به نتیجه ملموسی دست پیدا کنیم، حالت فوق العاده را لغو خواهیم کرد. ما دادگاه هایی داریم و همه خائنان در ترکیه را محاکمه خواهیم کرد و نشان خواهیم داد کشوری هستیم که حقوق بشر و عدالت را رعایت می کند. تسهیلات زیادی در اختیار سرمایه گذاران قرار دادیم. حزب عدالت و توسعه از مظلومان دفاع می کند.

وی افزود: از بسیاری از کشورها انتظار داشتیم از ما حمایت کنند؛ اما آنچه رخ داد خلاف این بود و شاهد سکوت آنها بودیم. بسیاری از کشورهایی که در زمان کودتا سکوت کرده بودند، از ما درباره بازداشت شدگان سوال می کنند. موضع آنها برای ما ناراحت کننده است.

اردوغان تاکید کرد: بیش از دو هزار پرونده را به آلمان تحویل دادیم که ثابت می کند افرادی در عملیات تروریستی در ترکیه دست داشته اند، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم. ترکیه اقدامات زیادی برای تضمین آزادی بیان صورت داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار