فدراسیون شطرنج برای پرداخت قسط مطالبات فدراسیون جهانی تنها 5 روز فرصت دارد.

تنها 5 روز تا تعلیق رسمی فدراسیون شطرنجبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی که بیش از 4 ماه از برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان می گذرد وعده های وزارت ورزش و جوانان مبنی بر پرداخت مطالبات فدراسیون جهانی هنوز عملی نشده است و فدراسیون شطرنج همچنان در نگرانی تعلیق از سوی فدراسیون جهانی به سر می برد.

 فدراسیون جهانی شطرنج برای دریافت مبلغ باقیمانده مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان فرصت ها زیادی به فدراسیون ایران داد و آخرین بار خبر تعلیق شطرنج ایران را چند دقیقه ای روی سایت خود قرار داد اما با پا درمیانی کامبوزیا، رئیس سابق شطرنج ایران که اکنون نایب رئیس فدراسیون جهانی است فدراسیون ایران از خطر تعلیق نجات یافت و قرار شد طی 3 مرحله 180 هزار دلار باقیمانده  پرداخت شود.

وزارت ورزش و جوانان که تفاهم نامه میزبانی را امضا کرد اکنون از پرادخت بدهی باقمانده این رقابت ها شانه خالی می کند زیرا اسفندماه مطالبات فیده باید پرداخت می شد که این امر تحقق نیافت، میزبانی ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان  آبرومندانه بود اما شانه خالی کردن از بار بدهی ها آبروریزی بین المللی را به وجود آورد. تهدیدهای پی در پی فدراسیون جهانیدر شان ورزش ایران نیست و به دغدغه اصلی فدراسیون نشینان تبدیل شده است.

 فرصتی که فدراسیون جهانی شطرنج به ایران داد امروز به پایان می رسد اما مهلت برای پرداخت تمامی بدهیتا چند روز آینده به پایان می رسد اما هنوز خبری از تامین بدهی های  فدراسیون جهانی نیست.

 

پیشنهاد استعفای اجباری رئیس فدراسیون شطرنج

 با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان مسئولیت برگزاری این رقابت ها را برعهده گرفته بود با پایان مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان  و به وجود آمدن حواشی در مورد کوتاهی در پرداخت  مطالبات فدراسیون جهانی، داورزنی ،معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مصاحبه های تندی علیه رئیس فدراسیون شطرنج انجام داد و او را مدیر بی تدبیری دانست که به دلیل ضعف در  مدیریت باعث ایجاد حواشی شده و حالا هم خودش باید پاسخگو مراجع بین المللی باشد.

 تهدیدها و هشدارهای وزارت ورزش و جوانان تا جایی پیش رفت که رئیس فدراسیون شطرنج را مجبور به استعفا شد اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان این موضوع را تکذیب کردند.

بدقولی یکی از حامیان مالی

بدقولی یکی از حامیان مالی فدراسیون برای برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان نیز در بروز این مشکلات بی تاثیر نبود.حامی مالی مورد نظر که در تامین هزینه های این رقابت ها نقش زیادی داشته داست،  200 میلیون از مبغلی که قرار بود به فدراسیون بدهد هنوز پرداخت نکرده است اما قرار شد با موافقت اعضای هیئت مدیره این موسسه خصوصی مبلغ مورد نظر را به فدراسیون بدهد تا بخشی از مطالبات باقیمانده فدراسیون جهانی تامین شود اما بعید به نظر می رسد تا پیش از پایان زمان قانونی پرداخت بدهی، حامی مالی به کمک فدراسیون شطرنج  بیاید.

پرداخت بدهی با کمک حامی مالی

قرار است طی چند روز آینده جلسه ای بین رئیس فدراسیون شطرنج ،معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و داورزنی برگزار شود تا تصمیم نهایی درباره این مشکل اتخاذ شود تا یکی از اسپانسرها که در زمان برگزاری مسابقات به فدراسیون کمک کرده است، مابقی بدهی فیده را نیز تامین کند.

 فدراسیون جهانی که تاکنون همکاری خوبی با فدراسیون شطرنج ایران مبنی برحل مشکلات مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان داشته است این بار از حق خود نمی گذرد و در تعلیق فدراسیون شطرنج ایران کوتاهی نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

فدراسیون شطرنج در آستانه تعلیق رسمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۶
ببخشی //یادم رفت بگم مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۴ تير ۱۳۹۶
انشاله کشور عزیزمون به سلامت برنده بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۶
جلل خالق
آخرین اخبار