مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: اگر برای مقابله با بیابان زایی، احیای تالاب بین المللی گاوخونی و حذف معادن شرق اصفهان تلاش نشود، آینده خوبی در انتظار اصفهان نخواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا ظهرابی اظهار کرد: حدود 300 هزار هکتار کانون بحرانی ، فرسایش بادی در کنار شهرهای اصفهان، دولت آباد و شاهین شهر قرار دارد.

وی  تصریح کرد: کانون های طبیعی که روزگاری نه چندان دور، تالاب و مرغزار بودند اکنون به کانون های بحران ساز نظیر معادن گچ، آجر، شن و ماسه که همگی با دست خودمان ایجاد کرده ایم، تبدیل شده اند و هنوز هم دست بردار نیستیم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه وزش باد در تابستان( خشک ترین فصل سال ) دقیقا برعکس همیشه از شرق به غرب می وزد، در مطلب اینساگرامی خود، افزود: اجرای برنامه جامع مقابله با گرد و غبار و احیای تالاب بین المللی گاوخونی و اجرای برنامه جامع مدیریت زیست بومی ، الویت امروز ماست، اولویت همه ما، دستگاههای دولتی و مردمی.

با هجوم ریزگردها به اصفهان و شدت گرفتن پدیده غبار و تشدید آلاینده ها هوای این شهر در روز چهارشنبه هفته گذشته برای عموم ناسالم شد و با استمرار این وضعیت و در پی افزایش گرد و غبار به شکل کم سابقه ای هوای این کلانشهر در روز پنجشنبه هفته گذشته در شرایط بسیار ناسالم و در آستانه خطر قرار گرفت.

اصفهان به عنوان منطقه ای کم آب و خشک در محاصره 16 کانون بحران ریزگرد به مساحت یک میلیون و 90هزار هکتار قرار دارد.

پیش از این نیز هشدارهایی نسبت به افزایش آلودگی هوا و پدیده تشدید ریزگردها و گرد و غبار در اصفهان به دنبال خشک شدن رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی داده شده بود.

 انتهای پیام/م

فاجعه زیست محیطی در انتظار تالاب گاوخونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.