برق بیمارستان‌های استان قزوین در رزمایش تاب آوری قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست تخصصی کارگروه سلامت گفت: این رزمایش برای سنجش تاب آوری بیمارستان‌ها در هنگام حوادث غیرمترقبه، در روز‌های ۲۶ و ۲۸ تیر برگزار می‌شود.

برق بیمارستان‌های استان قزوین، قطع می‌شود

علی فخار سلیمانی افزود: در رزمایش اول به مدت چهار ساعت در تمام بیمارستان‌ها (به جز مرکز آموزشی - درمانی ولایت) و در رزمایش دوم به مدت ۲۴ ساعت در مراکز آموزشی – درمانی کوثر و ولایت، جریان برق قطع می‌شود.

فخار سلیمانی، اولین هدف از انجام این رزمایش‌ها را افزایش بازدارندگی تهدید‌های احتمالی و کاهش آسیب پذیری‌های مراکز درمانی، ارتقای پایداری زیرساخت‏‌ها یا تاب آوری مراکز و در نتیجه استمرار کارکرد‌های ضروری درمانی و دستگاه‌های امداد رسان در موقع بحران بیان کرد.

رزمایشی برای اولین بار در کشور

مسؤول دبیرخانه کارگروه انرژی پدافند غیرعامل استان هم در این نشست گفت: این رزمایش برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و در این رابطه تفاهم نامه‌ای بین اداره برق استان و بیمارستان‌ها امضا شده است.

باباخانی افزود: بیمارستان‌های قزوین در حوزه انرژی پیشرو هستند و آمادگی‌ها و زیرساخت‌های لازم در مواقع بحران و قطع برق در بیمارستان‌های استان ایجاد شده است.

به گفته وی، در این مانور نمایندگان شرکت توزیع برق، ژنراتور‌های بیمارستان‌ها را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.