شهرکرد؛

پرداخت بیش از ۴ میلیارد ریال در طرح همسفره

از ابتدای امسال ۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال در قالب طرح همسفره جهت رفع سوء تغذیه کودکان در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح «همسفره» جهت رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال در مناطق محروم استان پرداخت شد.

وی با بیان شناسایی ۲ هزار کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در چهارمحال و بختیاری افزود: همه این کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند.

ملک پور سرانه پرداختی به ازای هر کودک را ماهیانه ۷۴۸ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: این میزان اعتبار برای خرید مواد غذایی و پروتئینی به کارت‌های بانکی آنان واریز می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح با مشارکت نهاد‌های حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اجرا می‌گردد.

ملک پور گفت: این کودکان هر ۶ ماه یک بار پایش و آزمایش می‌شوند و در صورت بهبودی کامل، از این چرخه حمایتی خارج و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت، جایگزین می‌شوند.

وی افزود: خیران و نیکوکاران برای شرکت در این طرح و سهیم شدن در رشد و ارتقای سلامت جامعه می‌توانند به سایت طرح «همسفره» به نشانی اینترنتی hamsofreh.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف

اجرای طرح همسفره جهت رفع سوء تغذیه کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.