اصفهان؛

بهره برداری طرح های بهزیستی دراستان اصفهان

به مناسبت هفته بهزیستی در استان اصفهان ۱۹۲ طرح به بهره برداری می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شعار امسال سازمان بهزیستی  «بهزیستی محور مسئولیت سلامت اجتماعی است»، اظهار داشت: این طرح ها در قالب خانه های امن، مراکز مشاوره ترک اعتیاد و ژنتیک و دیگر مراکز توانبخشی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید صادقی با بیان اینکه اصفهان شهر دوستدار سالمند معرفی می شود، تصریح کرد: باید به گونه ای کار کنیم که بتوانیم خودمان در سالمندی زندگی راحت تری را داشته باشیم.

وی  با بیان اینکه کارهای خیر جمعی باید روزآمد باشد، گفت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که نرخ ابتلا به بیماری های روانی رو به افزایش است و باید در این زمینه در راه اندازی مراکز خیران فعالیت داشته باشند.

صادقی  با اشاره به فعالیت خیران در بهره برداری از طرح ها افزود: خیران باید در حوزه حمایت از خانواده های چندقلوزا که در استان اصفهان نیز رو به افزایش هستند گام بردارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری سه راهبرد اساسی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی سرپرست، پیشگیری از معلولیت ها و مشارکت طلبی از مردم برای مشارکت در برنامه های اجتماعی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که ترویج مهربانی شاخص سلامت اجتماعی است و ما در سال جاری به این مهم به صورت ویژه توجه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز ما ویلچر، عصای نابینا و تامین مستمری خانواده های تحت پوشش ما نیست، افزود: دغدغه امروز ما اشتغال معلولان، کاهش طلاق، پیشگیری از اعتیاد و...  است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در ۱۳‌ شهر بالای ۵۰ هزار نفر استان اصفهان اورژانس اجتماعی راه اندازی شده و امسال نیز در سه شهر سمیرم، بهارستان و تیران و کرون نیز این مرکز راه اندازی خواهد شد.

صادقی دسترسی و ارائه خدمات درست به بیش از ۴۰۰ هزار سالمند و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی را از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: سعی داریم با جامعه محور کردن فعالیت‌های بهزیستی در درون خانواده ها ورود کنیم و خدمات بهتری را ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح های غربالگری بینایی و شنوایی را در  دستور کار ویژه قرار داده‌ایم، گفت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور به دنیا می آیند و با برنامه های سازمان بهزیستی در حوزه مشاوره ژنتیک سعی در کاهش این آمار داریم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار معلولیت ناشی از تصادفات نیز رو به افزایش و دو الی سه برابر آمار مرگ و میر تصادفات است، ادامه داد: این در حالی است که دیگر دستگاه های مسئول در این زمینه مسئولیت پذیر نیستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ مستمری معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) سه برابر شده است، ابراز داشت: این امر می تواند گام مهمی در ارتقای سطح کیفی زندگی این افراد باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.