پیوند موفقیت آمیز دست قطع شده

دست زن ۲۳ ساله‌ای که در حادثه رانندگی قطع شده بود در بیمارستان چمران بروجرد پیوند عضو شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمد گرشاسبی فوق تخصص جراحی عروق و پزشک بیمارستان چمران بروجرد گفت: حدود ۱۰ روز پیش خانمی ۲۳ ساله به دنبال واژگون شدن اتومبیل از خودرو به بیرون پرت می‌شود و در اثر این حادثه از ساعد تا مچ دست تمام عضلات شامل تاندون‌ها، عروق و اعصاب دچار له‌شدگی و کندگی می‌شود.

وی افزود: فرد حادثه‌دیده در حالی به بیمارستان چمران بروجرد منتقل شد که پوست و عضلات وی کاملاً از ناحیه آرنج کنده‌شده و تا مچ دست و شریان و ورید‌ها همه قطع‌شده است و تنها استخوان دست باقی‌مانده بود.


این فوق تخصص جراحی عروق افزود: این فرد هم‌زمان دچار آسیب قفسه سینه و دیگر شکستگی‌ها شده که مورد جراحی قرار گرفت و برای دست به اتاق عمل برده می‌شود و عمل بازسازی با موفقیت انجام می‌شود و دست زنده می‌ماند.


وی حال بیمار را رضایت بخش عنوان کرد وگفت: مشکلی که در حال حاضر این بیمار دارد له‌شدگی عضلات دست است که مانع خون‌رسانی و از بین رفتن بخشی از بافت آن شده است.


ماه گذشته نیز دکتر گرشاسبی دست یک بیمار را که بر اثر تصادف کاملا قطع شده بود پس از ۹ ساعت عمل جراحی با موفقیت پیوند داد.

انتهای پیام/پ

عمل  موفقیت آمیز پیوند دست در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.