بجنورد؛

بازدید 16 گردشگر خارجی از موزه های خراسان شمالی

از ابتدای امسال تاکنون 16 گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ قاسم طالب زاده مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون هشت هزار نفر از موزه های تاریخی، مردم شناسی و اسناد تاریخی استان بازدید کردند که 16 نفر آنان، گردشگر خارجی بودند.

 وی افزود: موزه های فعال خراسان شمالی با 12 هزار و 250متر مربع فضا، شامل موزه باستان شناسی و مردم شناسی، اسناد و نسخ خطی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، موزه قلعه جلال الدین گرمه و دو موزه گرمابه تاریخی در شهرهای فاروج، جاجرم و یک موزه نوساز در شیروان است.

 وی با بیان اینکه سالانه 200شیء تاریخی وارد موزه ها شده و ساماندهی می شود گفت: موزه های استان پنج هزار شیء را از دوران نوسنگی تا دوران معاصر در خود جای داده اند.

طالب زاده گفت: این اشیاء شامل کتب خطی، وسایل مردم شناسی، سکه، آلات موسیقی، تفنگ و تپانچه، شمشیر و خنجر است. در مدت مشابه پارسال 9 هزار و 4 گردشگر داخلی و 36 گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کردند ولی امسال به علت آسیب دیدن مجموعه تاریخی آئینه خانه بر اثر زلزله،  بازدید از موزه مردم شناسی کاهش یافت.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با اشاره به ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی افزود: پژوهشگران و باستان شناسان می توانند از بانک سفال موزه ها استفاده کنند.

استان خراسان شمالی 8500 جاذبه گردشگری، تاریخی، طبیعی، هنری، فرهنگی، علمی وحیات وحش دارد.

انتهای پیام/آ

بازدید 8 هزار نفر از موزه های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.