مدیر شبکه بهداشت قلعه گنج گفت: جنوب کرمان در اجرای طرح تحول سلامت دستاوردهای قابل توجهی را برای مردم منطقه به ارمغان آورده است.

دستاوردهای منطقه جنوب کرمان در اجرای طرح تحول سلامتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  محمدباقر امیرشکاری مدیر شبکه بهداشت شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه قلعه گنج با جمعیتی بالغ بر 78 هزار با مردمی سختکوش به عنوان شهر اقتصاد مقاومتی معرفی شده است، اظهار داشت: تلاش برای رفع محرومیت از این منطقه اقدامات قابل توجهی در زمینه بهداشت و درمان را در قلعه گنج به دنبال داشته است که افتتاح بیمارستان شهدای قلعه گنج در اسفندماه سال94 از جمله این اقدامات است.


وی با اشاره به راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی سلمانیه در سال 94 با جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر گفت: راه اندازی اورژانس جاده ای صولان در 110 کیلومتری از مرکز شهرستان و افتتاح دو خانه بهداشت مرکز رمشک در سال گذشته (ده بالا و سورگاه) در 120کیلومتری مرکز شهرستان از دیگر اقداماتی است که رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.


امیرشکاری با بیان راه اندازی رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان شهدای قلعه گنج برای نخستین بار در 5 شهرستان جنوب کرمان تصریح کرد: شش پزشک عمومی و دو پزشک متخصص اطفال و داخلی در بیمارستان شهدای قلعه گنج در راستای خدمت رسانی به مردم این شهرستان جذب شده است و هفت پانسیون در محوطه بیمارستان جهت استقرار پزشکان و پرستاران احداث شده است.


وی گفت:10 مرکز بهداشتی درمانی، 6 پایگاه سلامت شهری، 45 خانه بهداشت فعال در شهرستان قلعه گنج خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه ارائه می کنند و 17 خانه بهداشت آماده بهره برداری هستند.


مدیر شبکه بهداشت شهرستان قلعه گنج با اشاره به افزایش40 درصدی تیم سلامت طی اجرای طرح تحول سلامت گفت: این افزایش شامل پزشک، ماما و نیروی بهداشتی است و در حال حاضر 3 مطب دندان پزشکی در زمینه ارائه خدمات داندانپزشکی در مراکز سرخ قلعه، محمد آباد و چاه دادخدا فعالیت دارند.


امیرشکاری افزود: سه آزمایشگاه تشخیص طبی در مناطق محمد آباد، سرخ قلعه و چاهدادخدا فعالیت دارد.


انتهای پیام/س

دستاوردهای منطقه جنوب کرمان در اجرای طرح تحول سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار