کرمان؛

پیشرفته ترین نوع آبیاری در شهرستان رودبارجنوب

فرماندار رودبار جنوب گفت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین نقش مهمی در بازدهی تولید نسبت به آبیاری غرق آبی دارد.

پیشرفته ترین نوع آبیاری در شهرستان رودبارجنوب به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عطا ناوکی فرماندار رودبار جنوب از آبیاری 150 هکتار از اراضی این شهرستان به پیشرفته ترین و هوشمندترین نوع آبیاری خبر داد.


وی گفت: الکترونیکی بودن، هوشمندی بالا، مجهز بودن به علائم هشدار دهنده، کاهش دهنده 80 درصدی میزان مصرف آب در واحد سطح و 25 سال قابلیت کار مداوم از مزایای این سیستم پیشرفته می باشد.


وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 10 هزار هکتار از مزارع رودبارجنوب به سیستم های نوین آبیاری و150 هکتار هم به آبیاری هوشمند مجهز شده اند.


ناوکی با اشاره به اینکه دشت رودبار به عنوان یکی از دشت های ممنوعه برداشت آب محسوب می شود، تصریح کرد: حدود 200 میلیون متر مکعب آب، اضافه تر از مقدار ورودی پهنه این دشت برداشت می شود، لذا کشاورزان با تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری در کاهش مقدار آب مصرفی همکاری لازم را داشته باشند.


وی افزود: مشترکان مصرف آب شهری نیز با کنترل نواقص و رفع فرسودگی های شبکه آب منازل خود و همچنین خود داری از مصرف آب شرب در بخش کشاورزی و صنعتی می توانند از هدر رفت آب جلوگیری نمایند.


فرماندار رودبارجنوب گفت: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان معین اقتصادی این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت در حوزه کشاورزی نوین می باشد.


انتهای پیام/س

 

پیشرفته ترین و هوشمندترین نوع آبیاری در شهرستان رودبارجنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار