تبریز؛

ایجاد فرصت آشنایی گردشگران با آثار فاخر هنرمندان در نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز

فرماندار تبریز گفت: هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز فرصت مهمی برای آشنایی گردشگران داخلی و خارجی از آثار فاخر هنری هنرمندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز در بازدید از هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریزگفت: تنوع در رشته های هنری این نمایشگاه آن را به جاذبه ای لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز دارای ظرفیت های بالا برای برگزاری انواع نمایشگاه ها در سطح ملی و بین المللی است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی از ظرفیت های ارزنده این مجموعه است.

فرماندار تبریز یادآوری کرد: این رویداد، فرصتی طلایی برای هنرمندان بوده تا علاوه بر معرفی محصولات هنری خود به مردم تبریز، با برقراری ارتباط با هنرمندان سایر شهرها تولیدات خود را گسترش داده و همفکری لازم را برای ارتقای سطح کیفیت محصولات خود انجام دهند.

شهرتی فر، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی اقدام های لازم را جهت استفاده از ظرفیت های صنایع دستی استان برای رویداد بزرگ تبریز 2018 آغاز و این فرصت طلایی را برای هنرمندان ایجاد کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه هنر تبریز از قدمت بالایی برخوردار و همیشه در تاریخ زبانزد بوده است، هنر آذربایجان را می‌توان یکی از بخش های ناگسستنی تاریخ هنر در جهان دانست.

شهرتی فر افزود: به همین دلیل بسیاری از صنایع دستی آذربایجان در طول تاریخ با انقلاب های صنعتی و برخی از رویدادهای تاریخی مواجه شده و به فراموشی سپرده شده و برگزاری چنین نمایشگاه هایی هنر تاریخی این خطه را جانی تازه می بخشد و مردم را با هنر تاریخی خود آشنا می کند.

نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز از 20 تیر در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز آغاز به کار کرده است.

 

انتهای پیام/ش

 

هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.