اردبیل؛

توزیع 72 پنل خورشیدی طی دو مرحله در بین عشایر بیله سوار

72 پنل خورشیدی طی دو مرحله در بین عشایر شهرستان بیله سوار توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ساسان محمودی رئیس امور عشایری شهرستان بیله‌سوار گفت: در راستای تامین برق و خدمات مطلوب به دامداران و عشایر شهرستان بیله‌سوار تعداد 72 پنل خورشیدی طی دو مرحله در بین عشایر متقاضی توزیع شده است.

وی افزود: در مرحله اول توزیع پنل خورشیدی 33 پنل خرداد ماه امسال در بین عشایر توزیع شد و  در مرحله دوم نیز تعداد 39 پنل به عشایر متقاضی و اولویت دار ارائه شد.

رئیس امور عشایری بیله‌سوار با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی پنل خورشیدی مربوط به شهرستان بیله‌سوار است، بیان کرد: با توجه به اینکه 39درصد عشایر استان در این شهرستان سکونت دارند به نسبت شهرستان‌های دیگر، متقاضیان رغبت بیشتری جهت خرید این دستگاه نشان می‌دهند.

محمودی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 85 درصد از هزینه تامین پنل‌های خورشیدی توسط دولت به متقاضیان پرداخت و 15 درصد مابقی نیز توسط عشایر تامین می‌شود.

مدیر امور عشایری بیله‌سوار تاکید کرد:  با استفاده از این پنل‌ها عشایر و دامداران می‌توانند 3 لامپ 5 وات به علاوه امکان شارژ گوشی تلفن همراه تامین کنند و ضمن اینکه به مدت 10 ساعت ذخیره برق در شب را می‌تواند فراهم نماید.

محمودی با بیان اینکه روند توزیع پنل‌های خورشیدی با همکاری و مساعدت مسؤولان شهرستانی ادامه دارد، یادآور شد: اولویت واگذاری این دستگاه‌ها با عشایر و دامدارانی است که در مناطق فاقد شبکه برق سکونت دارند و پیش‌بینی می‌شود امسال برای بیش از 100خانوار عشایری پنل خورشیدی ارائه شود.

 

انتهای پیام/ع

توزیع پنل خورشیدی در بین عشایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.