معاون رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرد اینکه رئیس‌جمهور این کشور از دیدار پسرش در دوره رقابت‌های انتخایاتی با وکیل روس اطلاع نداشته، قابل باور نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «مارک وارنر»، معاون رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا و سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا، اعلام کرد باور نمی‌کند  هیچ کس درباره دیدار «دونالد ترامپ جونیور» -پسر ارشد دونالد ترامپ- با وکیل روس، به رئیس جمهور کنونی آمریکا اطلاع نداده باشد.

او در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد: قصد دارم به عنوان بخشی از تحقیقات کمیته اطلاعاتی سنا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از همه افرادی را که در این دیدار حضور داشته‌اند، بازجویی کنم. اینکه می توانیم به روس‌ها هم دسترسی داشته باشیم و از آن‌ها بخواهیم در این خصوص شهادت دهند، تاکنون مشخص نشده است.

این سناتور افزود: من می‌خواهم پیش از بازجویی از اعضای کمپین ترامپ، ابتدا اسنادی را در خصوص این دیدار جمع آوری کنم. مشخص است که اگر هیچ مدرکی نداشته باشیم، آنچه من از آن بیم دارم رخ می دهد و افراد همه حقیقت را بیان نخواهند کرد.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر جزئیات بیشتری از دیدار پسر ترامپ و وکیل روس منتشر کرد. به نوشته این روزنامه راب گلدستون -یک متخصص روابط عمومی- ملاقات پسر ترامپ و وکیل روس را برنامه‌ریزی کرده بود و پیش از برگزاری این ملاقات با ارسال یک ایمیل به دونالد ترامپ جونیور گفته بود که این جلسه به نوعی بخشی از طرح دولت روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی پدرش است.

به دنبال انتشار این خبر جنجالی، دونالد ترامپ جونیور پاسخ خود به ایمیل راب گلدستون را در توییتر منتشر کرد. پسر ارشد ترامپ در پاسخ به این ایمیل نوشته بود: «اگر اینگونه است که می‌گویی، من عاشق آن (ملاقات با وکیل روس) هستم.»

دونالد ترامپ جونیور پیشتر در مصاحبه با نیویورک تایمز اعتراف کرد که در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 با یکی از وکلای مرتبط با کرملین به نام «ناتالیا وسل نیتسکایا» دیدار کرده است. در این جلسه «پال منافورت» که بعدها رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ شد و «جرد کوشنر»، داماد ترامپ نیز حضور داشتند. پسر ارشد ترامپ در ازای دریافت اطلاعاتی که به هیلاری کلینتون آسیب بزند، با این وکیل دیدار کرده است.


انتهای پیام/

سناتور آمریکایی از اطلاع نداشتن ترامپ از دیدار پسرش با وکیل روس مطمئن نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار