اختتامیه همایش فرآهم آوری پیوند اعضاء در ارومیه

اختتامیه همایش استانی فراهم آوری پیوند اعضاء با حضور امام جمعه ارومیه و جمعی از مدیران استانی در ارومیه برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی و امام جمعه ارومیه در همایش فرآهم آوری پیوند اعضاء در بیمارستان امام خمینی ارومیه با بیان اینکه اهدای عضو یک سنت حسنه است و باید برای فرهنگ سازی اهدای عضو تبلیغ کرد افزود: با توجه به فتوای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مبنی بر امکان اهدای عضو بیمارانی که دچار مرگ مغزی شده اند، این عمل یقیناً پیش پروردگار ماجور خواهد بود و خانواده شخصی که از دنیا رفته نیز در محضر خداوند از ثواب این عمل خیر بهره مندخواهند شد.


قبادی مدرس بین الملل انجمن اهدای عضو ایرانیان در این مراسم گفت: مرگ و میر ناشی از تصادفات حدود 16 هزار نفر در سال است و 70 درصد خانواده هایی که بیمار مرگ مغزی دارند با اهدای عضو موافقت می کنند.


 تقی زاده رییس بخش پیوند کلیه و عضو علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این مراسم گفت: با وجود اینکه در کشورهای پیشرفته از هریک میلیون نفر 38 تا 40 مورد پیوند کلیه از جسد انجام می گیرد، این رقم در کشور ما به 10 مورد در هر 10 میلیون نفر رسیده اما این میزان در آذربایجان غربی با 3 میلیون نفر جمعیت 5 مورد در سال است.


در پایان این مراسم از 150 نفر از پرستاران بخش ویژه و اورژانس فعال در زمینه پشتیبانی از فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی تجلیل شد.

 

منبع: صدا وسیما

 

 

انتهای پیام/ی

 

برگزاری همایش پیوند اعضا در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.