فدراسیون بسکتبال با وجود پتانسیل بالای این رشته هنوز در برخی موضوعات ابتدایی و البته اصلی یک فدراسیون دچار مشکل است.

ظرفیت فدراسیون بسکتبال در پیشرفت مشخص شد!به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  لیگ برتر بسکتبال فصل گذشته از 6 آبان ماه  95 ،با حضور 10 تیم آغاز شد و این لیگ خرداد ماه 96 با قهرمانی پتروشیمی بندرامام پایان یافت. تاریخ آغاز لیگ برتر امسال هنوز مشخص نشده و باشگاه های بسکتبال در صورت اعلام  تاریخ جدید از سوی فدراسیون طی روزهای آینده فعالیت نقل و انتقالاتی خود را شروع می کنند.

برخی از باشگاه های بسکتبال هنوز مطالبات فصل گذشته را به بازیکنان خود پرداخت نکردند و بعضی از باشگاه ها هم به علت کمبود بودجه منحل شدند و این در حالیست که هنوز مطالبات بازیکنان  و کادر فنی خود را به طور کامل پرداخت نکردند.

علت اینکه اسپانسرهای کمی در رشته بسکتبال وجود دارند مشخص نیست.برخی اعتقاد دارند که وضعیت بد اقتصادی کشور سبب کمبود حامی مالی شده است، اما اگر ایران در وضعیت بد اقتصادی به سر می برد،پس چرا همین اسپانسرها در سایر رشته های ورزشی وجود دارند؟

 بعضی از باشگاه ها همچون پتروشیمی بندرامام،اسپانسرهای قوی در اختیار دارند بنابراین ، چنین تیمی در بین باشگاه ها حرفی برای گفتن می تواند داشته باشد و همچنین توانایی خوبی در جذب ستاره های بسکتبال دارد.اما تیم هایی که از این توانایی برخوردار نیستند پس از چندسال منحل می شوند و از بودن در لیگ کنارگیری می کنند.

همچنین بازیکنانی که در تیم های نه چندان مطرح حضور دارند بعد از مدتی سرخورده می شوند زیرا که درآمد اکثر بازیکنان از این راه است و هنگامی که مطالبات خود را دریافت نکنند از بسکتبال خداحافظی کرده و شغل دیگری را انتخاب می کنند بنابراین ستاره هایی که  می توانند برای ایران  افتخار آفرینی کنند،از بین می روند.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد وضعیت لیگ بسکتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  طبق هماهنگی های صورت گرفته به زودی با برگزاری جلسه ای در نظر داریم  تاریخ  جدید رقابت های لیگ برتر  فصل پیش رو را  اعلام  کنیم  به این ترتیب  باشگاه هایی که قصد دارند در لیگ این فصل حضور داشته باشند باید در این جلسه حضور پیدا  کنند و پس برگزاری این جلسه هیچ تیمی نمی تواند درخواست حضور در لیگ برتر را بدهد.

نمی توانم دست به دامن باشگاه ها شوم

مشحون در مورد انحلال برخی از باشگاه های بسکتبال عنوان کرد: انصراف باشگاه های بسکتبال به فدراسیون مربوط نیست و یک مسئله کاملا شخصی است،من که نمی توانم دست به دامن  باشگاه ها و اسپانسرهای بسکتبال شوم و التماس کنم که در لیگ بسکتبال حضور داشته باشند.

فاصله بسکتبال با سایر رشته ها مشخص است

 وی در مورد حضور اسپانسرها در رشته والیبال ادامه داد: در رشته والیبال 27 میلیارد اسپانسر وجود دارد و فاصله ما با آنها کاملا مشخص است.توان بسکتبال پیش تر از این نیست.هرکسی قسمتی دارد،قسمت ما هم در بسکتبال همین است و به هیچ عنوان ناراضی نیستیم.

 هرکسی نمی تواند جایگزین مقدس زاده شود

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد گزینه جدید  مدیر کمیته مسابقات گفت: هرکسی نمی تواند جایگزین مقدس زاده(مدیر کمیته مسابقات بسکتبال) شود اما فدراسیون نیاز دارد که فردی مسئولیت مدیر کمیته مسابقات بسکتبال را برعهده بگیرد.در این باره هم،قرار است فدراسیون جلسه ای تشکیل دهد و مسئولین پیشنهادات خود را برای این سمت ارائه دهند.

انتهای پیام/

رئیس فدراسیون بسکتبال: توان بسکتبال بیشتر از این نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار