فتحی بیرانوند از منتفی شدن جاده کشی در منطقه اشترانکوه به طرف دریاچه گهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحی بیرانوند، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ملاک ما برای حفاظت کامل از منطقه طرح مدیریت اشترانکوه مصوبه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان است و بر این اساس هرگونه جاده کشی در این منطقه به ‌طرف دریاچه گهر کاملاً منتفی است.

وی گفت: هرگونه تغییرات اعم از مثبت یا منفی در محیط زیست در زندگی جوامع بشری تأثیر مستقیم دارد.
 

فتحی بیرانوند به روند تخریب و زوال جنگل‎های زاگرس اشاره کرد و افزود: وضعیت جنگل‎های زاگرس نمونه‎ای از تغییرات محیط زیستی بوده که زندگی زاگرس نشینان را با مخاطره مواجهه کرده است.


مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی برای حفظ و حراست از محیط زیست گفت: صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور ۱۰۰ درصد امکان‌پذیر نیست و تلاش همه دوست داران محیط‌ زیست بویژه انجمن‎های مردم نهادی را می‎طلبد.


فتحی بیرانوند از تلاش همه تشکل‎های مردم‌ نهاد به خاطر همراهی و همکاری با اداره محیط زیست در امر حفاظت و صیانت از این موهبت الهی قدردانی کرد.


دریاچه گَهَر در منطقه حفاظت‌ شده اشترانکوه لرستان با ارتفاع ۲ هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است.
این دریاچه که به نگین اشترانکوه معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده ‌است.


انتهای پیام / د

جاده کشی به طرف دریاچه گهر منتفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.