۱۶۵ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان زکات در سه ماهه نخست امسال در شهرستان ارزوئیه جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  خدا رضا پورعلیمردان، مدیر کمیته امداد شهرستان ارزوئیه گفت: این میزان زکات جمع آوری شده در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه کشاورزان خیر و مودیان زکات شهرستان بیش از ۳۷۱ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند، افزود: ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و ۴۰ درصد نیز برای پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.
وی تصریح کرد : اهدای جهیزیه به ۱۰ نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان برای ۸۰ بیمار نیازمند، پرداخت کمک هزینه تحصیلی ۴۱ دانش آموز، تعمیر و بازسازی ۳۶ واحد مسکونی و آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد از جمله هزینه های زکات برای امور محرومان در سال گذشته بوده است.
پورعلیمردان با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده در شهرستان در سال گذشته نیز صرف پروژه های عمرانی و کارهای عام المنفعه شده است، گفت: ۵۱ پروژه عمرانی از جمله مسجد،حسینیه ، غسالخانه و خانه عالم سال گذشته از محل درآمد زکات شهرستان تعمیر، بازسازی و ساخته شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه هر سال باید سهم فقرا از زکات افزایش یابد و محرومان باید طعم شیرین پرداخت زکات را در سفره های خود احساس کنند، افزود: بیش از ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده در سه ماهه نخست امسال در شهرستان ارزوئیه در حوزه فقرا و محرومان هزینه شده است.
انتهای پیام/ی

پرداخت بیش از ۱۶۵ میلیون تومان زکات درارزوییه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.