اتحادیه اروپا ۱۶ سوری را به اتهام آنچه نقش آن‌ها در توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان سوریه‌ای خواند، تحریم کرد.

اتحادیه اروپا نام ۱۶ نفر را به فهرست تحریم‌های سوریه اضافه کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا 16 سوری را به اتهام آنچه نقش آن‌ها در توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان سوریه‌ای خواند، تحریم کرد.

شورای اتحادیه اروپا با اعلام این خبر، افزود نام این 16 نفر به فهرست تحریم‌های این نهاد اروپایی علیه دولت سوریه افزوده شده است. هشت نفر از این افراد از مقامات عالی‌رتبه نظامی سوریه و 8 نفر دیگر نیز دانشمندانی هستند که طبق ادعای شورای اتحادیه اروپا، در تکثیر و توزیع تسلیحات شیمیایی نقش داشته‌اند.

طبق اعلام شورای اتحادیه اروپا، قانون ممنوعیت مهاجرت بروکسل علیه 255 سوری اعمال شده و تاکنون دارایی‌های 67 نهاد نیز در این رتباط، توقیف شده است. قرار است اسامی افراد تحریم‌شده و همچنین اقدامات تنبیهی در نظر گرفته شده اتحادیه اروپا در نشریه رسمی این اتحادیه چاپ 18 ژوئیه (27 تیرماه) منتشر شود.

این در حالی است که کاخ سفید ماه آوریل سال جاری میلادی تحریم‌هایی را علیه 271 نفر -با ادعای دست داشتن آن‌ها در استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان سوری- وضع کرد. این تحریم‌ها شامل توقیف دارایی‌های این افراد در بانک‌های آمریکا و ممنوعیت انجام معاملات میان شرکت‌های آمریکایی و این افراد است.

گروه‌های معارض سوری چهارم آوریل سال جاری میلادی، مدعی شدند ده‌ها غیرنظامی بر اثر حمله شیمیایی در ادلب کشته شده‌اند. این گروه‌های معارض سوری که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، دولت سوریه را مسئول این حملات معرفی کردند. دمشق بارها این اتهامات را رد کرده است.

اتهامات بی‌اساس علیه دولت سوریه درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در حالی مطرح می‌شود که سازمان منع (گسترش) سلاح های شیمیایی (اوپی‌سی‌دابلیو) ژانویه سال گذشته میلادی (2016) انهدام کامل زرادخانه شیمیایی این کشور را تأیید کرد. از سوی دیگر، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، 20 آوریل در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، ادعاها درخصوص وقوع حمله شیمیایی در ادلب را رد کرد.

 انتهای پیام/

اتحادیه اروپا 16 شهروند سوری را تحریم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار