رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: تا زمانی که قرارداد بازیکنان پرسپولیس و نفت در سازمان لیگ ثبت نشود، آن ها نمی توانند در سوپرجام به میدان بروند.

به گزارش  خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان فریبرز محمودزاده درباره  نقل و انتقالات لیگ برتر بیان کرد: کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ مجری آئین نامه نقل و انتقالات است. تیم های لیگ برتر سوال هایی دارند که می خواهم به این سوال ها جواب بدهم. مهمترین موضوع، بحث حق رشد بازیکنان است که مواد ۲۲ و ۲۴ آئین نامه به این موضوع اشاره کرده است. رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و از رده ۱۶ تا ۲۱ سال از لحاظ مبلغ حق رشد با هم تفاوت دارند. اگر در زمان انتقال، بازیکن در رده سنی اول بود، باید تیم مقصد در لیگ برتر ۱۲ میلیون، لیگ دسته اول ۸ میلیون، لیگ دسته دوم ۶ میلیون و سایر لیگ‌ها ۴ میلیون پرداخت کند و اگر بازیکنان جزء دومین رده سنی باشند، باید به باشگاه سازنده در لیگ برتر ۲۵ میلیون، لیگ دسته اول ۲۲ میلیون، لیگ دسته دوم ۱۰ میلیون و سایر لیگ‌ها ۸ میلیون پرداخت کند. البته حق رشد تنها درباره بازیکنان زیر 23 سال مصداق دارد.

او ادامه داد: بازیکن حرفه‌ای بازیکنی است که درآمد سالانه اش از هزینه ای که برای او در یک سال می شود، بیشتر باشد. در غیر این صورت بازیکن آماتور است. بحث دیگر ما درباره زمان نقل و انتقالات است. برخی به طولانی بودن این زمان انتقاد می کنند اما طبق قوانین زمان نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی نباید به ترتیب بیشتر از 12 و 4 هفته باشد که این امر را رعایت کرده ایم. زمان نقل و انتقالات از 25 خرداد ماه 96 شروع شده و تا 15 شهریور ماه 96 ادامه دارد  و پس از این تاریخ هیچ باشگاهی نمی تواند در نقل و انتقالات شرکت کند.از طرفی  با توجه به ماده 5، هیچ بازیکنی نمی‌تواند در طول فصل با بیشتر از سه باشگاه قرارداد ببندد و البته باید تنها در 2 باشگاه بازی کرده باشد.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال درباره جوان گرایی در لیگ گفت: ما سیاست زمان حضور مهدی تاج در سازمان لیگ را ادامه می دهیم.  باشگاه‌هایی که تیم های پایه فعال دارند، می‌توانند فهرست ۱۵ بازیکن امید و ۱۵ بازیکن جوان را به سازمان لیگ اعلام کنند و تا پیش از اتمام نیم فصل قرارداد آن ها را در تیم بزرگسالان ثبت و از این بازیکنان استفاده کنند.  انتقال قرضی تنها شامل بازیکن حرفه‌ای است. البته نام این بازیکن باید در فهرست تیم قبلی‌اش باقی بماند تا پس از پایان قرارداد قرضی به باشگاه اصلی اش برگردد.

محمودزاده درمورد اعتراض باشگاه استقلال به قرار گرفتن نام محسن کریمی در فهرست بازیکنان بزرگسال بیان کرد: طبق قوانین فیفا بازیکنان متولد 11 دی 1373 به بالا، زیر 23 سال محسوب می شوند. حتی بازیکنان متولد یازدهم دی از نظر فیفا بازیکن امید نیست.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره ثبت نشدن قرار داد بازیکنان نفت و پرسپولیس در  آستانه دیدار سوپرجام گفت: تا این لحظه تنها باشگاه سایپا برای ثبت قرارداد بازیکنانش اقدام کرده است. امیدوارم باشگاه ها این موضوع را به روزهای آخر نقل و انتقالات موکول نکنند. تا زمانی که قرارداد بازیکنان پرسپولیس و نفت ثبت نشود، برای آن ها کارت بازی صادر نمی شود. از ما گلایه می شود که سرعت عمل نداشتیم اما ممکن است با بازیکنی به مشکل بخورند و پرونده او به کمیته تعیین وضعیت برود. این دو باشگاه هیچ کدام حضوری قرارداد امضا نکرده اند.

محمودزاده درمورد مراحل ثبت قرارداد بازیکنان در سازمان لیگ تصریح کرد: 2 مرحله انتقال داریم. مرحله اول اینست که باشگاه و بازیکن با هم به توافق رسیده‌اند و مرحله دوم ثبت قرارداد در سازمان لیگ است که وضعیت پیچیده ای دارد. باشگاه ها برای ثبت قرارداد در سازمان لیگ باید از کمیته تعیین وضعیت، کمیته بین الملل و کمیته انضباطی تائیدیه بگیرند و البته تا زمانی که دبیرکل فدراسیون آن را تایید نکند، نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. باشگاه پرسپولیس مجوز کمیته تعیین وضعیت را گرفته اما تائیدیه کمیته انضباطی باقی مانده است. این روند زمان‌بر است و باید زودتر اقدام کنند.

انتهای پیام/

محسن کریمی بازیکن رده سنی  بزرگسالان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار