شهرکرد؛

تقاضای عبور زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه

ستاد هماهنگی اربعین حسینی چهارمحال و بختیاری خواستار عبور زائران اربعین این استان از مرز شلمچه هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی از تقاضای این ستاد برای سفر زائران اربعین حسینی استان از مسیر مرز شلمچه به کشور عراق خبر داد.

وی گفت: سال گذشته زائران این استان برای سفر به کشور عراق و حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز چذابه عبور کردند که مسیر اعزام آنان را حدود سه ساعت طولانی‌تر کرد.

سلیمانی اضافه کرد: در صورت سفر زائران چهارمحال و بختیاری به کشور عراق از مرز شلمچه می‌توان از ظرفیت مجموعه فرهنگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان که در آن منطقه مستقر است، استفاده نمود.
 
وی تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه در بخش فرهنگی موظفند در امور مربوط به اربعین حسینی همکاری کنند.

سید جعفر موسوی مسئول دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری هم گفت: هم اکنون ۷ کمیته شامل کمیته اطلاع رسانی، مردمی، فرهنگی، زیرساخت ها، اسکان و تغذیه، اعزام و امنیت برای اعزام زائران استان به مراسم اربعین حسینی فعال شده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری امسال پذیرایی از پنج هزار زائر اربعین حسینی در کشور عراق را تعهد می‌کند.

موسوی یادآور شد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری میزبانی و خدمت رسانی به افزون بر ۱۳۵ هزار زائر اربعین حسینی در موکب کنار عمود ۲۸۵ در مسیر نجف به کربلا و شهر کربلای معلا را بر عهده داشت. 
 
به گفته وی؛ یک قطعه زمین در شهر‌های مقدس نجف و کربلا برای ساخت زائرسرای مردم چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
 
شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع)، مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

انتهای پیام/ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار