تبریز؛

جشنواره ملی عکس انگور ؛ شهریور امسال در ملکان

فرماندار ملکان از برگزاری جشنواره ملی عکس انگور در اواخر شهریور امسال در این شهرستان خبر داد.

جشنواره ملی عکس انگور ؛ شهریور امسال در ملکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی امروز در جلسه هماهنگی جشنواره ملی انگور گفت : پس از ارسالبرگزاری جشنواره عکس انگور در ملکان در اواخر شهریور امسال فراخوان این جشنواره به نقاط مختلف کشور 500 عکس با موضوع انگور وخواص آن از 25 شهر به دبیرخانه ارسال شده است .
وی افزود: هیئت داوران این جشنواره از بین 500 عکس ، 50عکس را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند که در جشنواره ملی انگور که در اواخر شهریورماه امسال در ملکان برگزار می شود جوایری نفیسی به برگزیدگان اهدا و آثار به صورت پوستر و بنر چاپ و به نمایش گذاشته خواهد شد .
فرماندار ملکان گفت : همچنین جشنواره دوشاب نیز در قلعه بختک لیلان برای نخستین بار به صورت کشوری در اواخر شهریور ماه امسال برگزار خواهدشد.
وی علت برگزاری این جشنواره را در لیلان کشف آثار به جای مانده از 3هزار سال پیش در قلعه بختک این شهر که حکایت از وجود تنورهای دوشاب پزی دارد اعلام کرد وافزود : دوشاب نیز به عنوان یکی از فرآورده های انگور به نام ملکان در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.
خانی خاطر نشان کرد : سالانه بیش از 500 تن دوشاب در شهرستان ملکان تولید و به صورت فله ای به بازار عرضه می شود.
به گفته وی جشنواره دوشاب فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندی های ملکان به بخش خصوصی در زمینه تهیه دوشاب است تا در حوزه ایجاد واحدهای بسته بندی وتبدیلی این محصول اقدام کنند.
شهرستان ملکان با 11هزار هکتار باغ انگور وتولید بیش از 260 هزار تن از این محصول در سال ، رتبه نخست آذربایجان شرقی وسوم کشور را در تولید انگور داراست.

انتهای پیام/خ

سالانه بیش از 500 تن دوشاب در شهرستان ملکان تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.