محصول آلو و شلیل بیشترین ارقام تولیدی میوه های هسته دار باغات آذربایجان غربی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، اسماعیل کریم زاده در خصوص میزان تولید محصول شلیل از باغات استان گفت:سطح کل زیرکشت شلیل در آذربایجان غربی چهار هزار و ۴۳۶ هکتار و محصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۴۶ هزار و ۲۴۴ تن است.
وی افزود : ارومیه با تولید ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن، شاهین دژ پنج هزار تن و مهاباد یک هزار و ۷۴۰ تن در رده های اول تا سوم تولید شلیل استان قرار دارتد .
کریم زاده ادامه داد: از میزان شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به صورت صادرات به سایر استانها و همچنین خارج ازکشور از آذربایجان غربی خارج می‌شود.
وی در خصوص تولید محصول باغی هسته دار آلو در استان نیز گفت: سطح کل زیرکشت آلو در استان چهار هزار و ۹۱۰ هکتار ومحصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۲۹ هزار و ۴۵ تن است که به ترتیب اولویت ارومیه ۱۳ هزار و ۸۵۳ تن، میاندوآب ۱۰ هزار و ۷۸۰ تن و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.
کریم زاده افزود: از میزان آلوهای تولیدی استان ۵۰ درصد محصول بصورت تازه خوری ویا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان مصرف شده و مابقی به سایر استانهای کشور صادر می‌شود. 
انتهای پیام / ع
آلو و شلیل از دیگر محصولات صادراتی آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.